دولت خواب، مردم شاد، نوشداروی منع سفر پس از مرگ سهراب ها ، پرچم مبارزه با کووید 19 دست متدینین

به گزارش هیو بلاگ، چند ماهی است که ما درگیر مبارزه با کووید 19 هستیم و متاسفانه هنوز مسولان عزم مبارزه جدی با کرونا را ندارند و تنها به محدودیت چند شهر بسنده کردند در صورتی که مطابق گفته وزارت بهداشت تمام کشور قرمز است.

دولت خواب، مردم شاد، نوشداروی منع سفر پس از مرگ سهراب ها ، پرچم مبارزه با کووید 19 دست متدینین

از سفر با ارزان ترین فصل تور پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، شهربانو نوری نیا- به گفته مسوولان ستاد ملی مبارزه با کرونا یک درصد افزایش سفر با دو درصد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا برابر است.

در حالی که تجربه نشان داده شده است در تعطیلات سه روزه آخر هفته شاهد افزایش سفر ها خواهیم بود هر چند که محدودیت های کوچکی برای 5شهر اعمال شد اما مقامات وزارت بهداشت باز هم از مردم دیگر شهرها خواستند که از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند زیرا مسافرت یکی از عوامل اصلی انتشار ویروس کرونا است.

اساس تجربه چند ماه گذشته با افزایش میزان مسافرت ها تعداد کسانی که به بیماری کووید 19 گرفتار می شوند، بیشتر است حتی این ویروس آنقدر مرموز است که بعضی مبتلایان برخلاف همه رعایت هایی که کردند نفهمیدن به چه طریقی به بیماری کووید 19 دچار شده اند.

همانطور که تاریخچه چند ماهه کرونا نشان می دهد شهرهای سیاحتی و زیارتی بیش از دیگر شهرها به این ویروس مبتلا شده اند.

آش ماجرا از آنجا شور می گردد که سیل سفرها به سمت شمال کشور کشور می فرایند و باید بگوییم از زمانی که کرونا ویروس دونفر از مردمان خطه شمال کشور را درگیر خود کرد و این ویروس همگیر شد به طرق مختلف ادعا میشد و می گردد که به علت گردشگری بودن منطقه و مسافرت های پی در پی باعث قرار دریافت این مناطق در مرز هشدارو خطر قرمز و فوق قرمز نهاده شد.

اما برآن شدیم تا منصفانه تر علت این حجم از ابتلا را آنالیز کنیم.

حمیدرضا مبشری، رئیس شبکه بهداشت شهرستان رامسر با بیان نموده است که : استان مازندران بیش از 50 روز متوالی است که در شرایط قرمز واقع شده است و بعضی شهرها در حالت فراقرمز هستند و از شهفرایندان خواست اکیدا از مسافرت به استان های شمالی و به خصوص شهرستان های استان مازندران اجتناب نمایند.

محمدعلی محسنی بندپی، نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شرایط حدود 80 درصد شهرهای مازندران قرمز و زرد است از مردم خواست برای این که فشار بر دوش کادر درمانی بیش از این نگردد از هرگونه سفر غیرضروری به شهرهای شمالی، به خصوص در استان مازندران خودداری نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مقایسه ایران با ایتالیا که از درگیرترین کشورهای اروپایی با بحران کرونا بوده، می گوید در موج اول پاندمی که در ایران شیوع همه گیری تا حدودی کنترل شده بود در ایتالیا روزی 850 نفر بر اثر بیماری کووید19 می مردند اما امروز تعداد فوتی ها در ایتالیا به زیر 5 نفر رسیده و آمار در کشور ما بسیار بالا رفته است.

در روز های پایانی اردیبهشت تعداد فوتی ها کرونا در ایران به 35 نفر در روز نیز کاهش یافت، اما این تعداد در بسیاری از روز های پایانی تیر و نیمه اول مرداد از 200 مورد در روز نیز فراتر رفته و همچنان شاهد امار بالای مبتلایان و فوت شدگان هستیم و باید منظر این مساله باشیم که این تعدا نفر به 900 نفر هم برسد البته این موضوع نظر شخصی نیست و مسولان بهداشت و سلامت کشور بار ها این مساله را تذکر دادند، اما انگار در جلسه هیات دولت کسی این صدا را نشنید و راه حلی برایش نداشت.

با وجود افزایش میزان آلودگی و درگیری استان ها به ویروس کرونا، همچنان افزایش سفر و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در به خصوص به خطه شمال کشور وجود دارد و برای مقابله با کرونا ما احتیاج به رعایت پروتکل ها، حداقل از سوی بیش از 90 درصد از مردم داریم و با توجه به عدم مصونیت افراد از لحاظ گروه سنی و جنسی در برابر این بیماری، تنها راه کنترل رعایت پروتکل هاست و باید این فرهنگ همه گیر و نهادینه گردد.

اما مساله ای که در این میان خنده را بر لبان نمایان می نماید تصویب وام 20 میلیونی سفر از سوی مسولان گردشگری است و این مسولان درست مقابله جریان کرونا شنا می نمایند و سنگ صنعت گرشگری را بهع سینه می زنند؛ درست است این افراد که در این صنعت کشب درآمد می نمایند نیز باید از جایی ارتزاق نمایند، اما در مساله جنگ با کرونا آیا دولت نباید از آسیب دیده های جنگی حمایتی داشته باشد؟.

این در حالی است که کرونا مسافر یا غیرمسافر نمی شناسد و همه افراد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند. مسافران باید درک نمایند که می توان سفر کرد و می توان تفریح داشت اما تحقق تمام این اهداف منوط به رعایت مهارت های زندگی با کروناست.

معاون گردشگری مازندران با اشاره به آنکه این استان که از پرمسافرترین استان های کشور است، یادآور شد: باتوجه به حضور مسافران بسیار زیاد در این استان احتیاجمند توجه و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

با وجود صحبت های اجرا شده و متهم کردن مسافران در پخش و گسترش این ویروس در شمال با یک آنالیز میدانی به موضوعی برخوردیم که قابل تامل است .

عدم استفاده از ماسک ، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم توجه به ضدعفونی کردن و استریل کردن وسایل در مکان های گردشگری که همگی پروتکل های مصوب از سمت ستاد ملی کرونا کشور هست به شدت دربین مردم استان های شمالی و زیارتی که محل آنالیز ما بود به چشم میخورد.

حتی مردمان شهر های کوچک بین راهی در استان گیلان مثل رودبار، سیاهکل، چمخاله و... همانند روزهلی بدون کرونا به زندگی خود ادامه میدهند؛ با وجود اینکه مسافر های زیادی دراین شهر ها دیده میشد، اما جدای از رعایت کردن موارد ذکر شده از سمت مسافران مردمان شمالی از جان وسلامت خود به هیچ وجه محافظت نمینمایند.

تجمع گسترده ماهیگران و صیادان در بازار سرپوشیده شهر رشت و استفاده نکردن از ماسک اتفاقی است که هر روز تکرار میگردد و این نقش نداشتن صد درصدی مسافران در شیوع کرونا را تایید میکند و یا تجمع هنرمندانی که مشغول فراوری صنایع دستی و محلی بودند و در فاصله های کم و کوتاه بدون ماسک و دستکش و مواد ضدعفوتی نماینده سرگرم کار هستند مسافران را مبرا میکند از تاثیر قطعی سفر در افزایش ویروس.

پیاده روی های دسته جمعی و پینیک های خانوادگی اطراف دریاچه مصنوعی شهر لاهیجان تعحب هربیننده ای را به خود جلب میکند.

رعایت نکردن هیچگونه از مفاد پروتکل ها در رستوران هاو سوپر مارکت های استان گردشگری و شهر های عظیم و کوچکش میتواند خود به تنهایی از عامل های مهم شیوع و گسترش کرونا و قرار دادن شهر ها در شرایط های خطرناک باشد

این مساله و مبارزه به کووید 19 اینقدر مهم است که در سخنرانی آخر رهبر انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه افسری به آن اشاره شد و ایشان گفتند: همچنانکه در موضوع سفر اربعین، مردم متدین به مرز ها نرفتند و در عزاداری های محرم نیز ضوابط ستاد ملی را دقیقاً رعایت کردند، عموم مردم باید در مسائلی همچون نرفتن به سفر ها و رعایت شیوه نامه ها، مراقبت جدی نمایند تا از این بیماری خلاص شویم.. این یعنی پرچم مبارزه باز هم دست مذهبیون است و مردم عادی بیرون از گود نشسته اند و تنها نظاره گرند در صورتی که مباره با کرونا تنها برای یک دسته و گروه نیست و باید همه افراد به میدان می آیند تا آن را شکست دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5688

به "دولت خواب، مردم شاد، نوشداروی منع سفر پس از مرگ سهراب ها ، پرچم مبارزه با کووید 19 دست متدینین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت خواب، مردم شاد، نوشداروی منع سفر پس از مرگ سهراب ها ، پرچم مبارزه با کووید 19 دست متدینین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید