13 تا از دیدنی ترین جاذبه های برزیل که حیرت انگیز هستند!

به گزارش هیو بلاگ، اگر اهل سفر و رفت وآمد به کشورهای مختلف جهان باشید حتماً می دانید که یکی از کشورهای اعجاب انگیز جهان که در آمریکای جنوبی واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند کشور برزیل است. این کشور بافرهنگ پویا و مجذوب کننده و جاذبه های دیدنی رنگارنگ خود مقصد توریستی بسیار محبوبی میان مردم جهانست. اما شاید بخواهید بدانید این جاذبه های گردشگری دقیقاً چه هستند و هرکدام چه ویژگی هایی دارند و چه چیزی باعث مجذوب کنندهیت آنها شده؟ در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با هم به آنالیز بعضی از دیدنی ترین جاذبه های برزیل بپردازیم.

13 تا از دیدنی ترین جاذبه های برزیل که حیرت انگیز هستند!

معرفی برزیل

شاید بهتر باشد پیش از آن که به معرفی جاذبه های برزیل بپردازیم قدری درباره خود این کشور بدانیم. گفتنی است کشور برزیل در آمریکای جنوبی واقع شده و پنجمین کشور بزرگ و هفتمین کشور پرجمعیت در جهان به شمار می رود. مرکز این کشور برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل در واقع شرقی ترین کشور قاره آمریکا بوده و با کشور های آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم مرز است. باید اضافه نمود این کشور، سرزمینی چندملیتی است که جمعیت آن را نژادهای اروپایی، سرخ پوستان آمریکا، آفریقا و آسیا تشکیل می دهند.

در نهایت باید گفت کشور برزیل معروف است به اعجوبه های فوتبال جهان، جنگل های سرسبز آمازون، شهر های تماشای، کارناوال های رنگی، مردمی شاد و رقصان و عطر خوش قهوه. کشوری با فرهنگی غنی و هنری استثنایی که یکی از عجایب هفت گانه جهان مدرن، یعنی مجسمه حضرت مسیح را در خود جای داده است.

معرفی تماشای ترین جاذبه های برزیل

حال که قدری با کشور برزیل آشنا شدیم بهتر است برویم به سراغ معرفی تماشای ترین جاذبه های برزیل. همان طور که حدس می زنید این کشور رنگارنگ تماشای های بسیاری دارد. در اینجا ما تنها به بعضی از این جاذبه ها که از محبوبیت بسیاری برخوردارند اشاره می کنیم.

1. کریستو ردنتور، مجسمه مسیح

از تماشای ترین و مشهورترین جاذبه های برزیل باید به کریستو ردنتور یا همان مجسمه مسیح نجات دهنده اشاره نمود. مجسمه مسیح منجی، یکی از مشهورترین مجسمه های جهان است که در شهر ریودوژانیروی برزیل واقع شده. گفتنی است این مجسمه در بالای کوه کورکووادو (Corcovado) واقع شده است و ارتفاع آن، 39.6 متر است. ساخت این مجسمه در سال 1926 شروع شد و در سال 1931 به انتها رسید.

مجسمه مسیح منجی در جهان به عنوان نماد کشور برزیل شناخته می گردد و یکی از محبوب ترین جاهای تماشای برزیل است و سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان برای تماشا این مجسمه به ریودوژانیرو سفر می نمایند. بعلاوه باید اضافه نمود این مجسمه در فهرست عجایب هفت گانه نو جهان هم واقع شده است.

2. آبشار ایگئوسو

از دیگر جاذبه های برزیل که از محبوبیت بسیاری میان توریستان برخوردار است باید به آبشار ایگئوسو اشاره نمود. آبشار ایگئوسو، یکی از شگفتی های بزرگ طبیعی در جهان است که در مرز بین دو کشور برزیل و آرژانتین قرار گرفته. این آبشار متشکل از 275 آبشار بوده که در امتداد رود ایگئوزو واقع شده است. گفتنی است جالب ترین این آبشارها، آبشار گلوی شیطان است که به شکل حرف U انگلیسی بوده و ارتفاعی معادل با 82 متر و عرضی معادل با 2700 متر دارد.

گفتنی است از شهرهای فوز دو ایگئوسو در برزیل و پئورتو ایگئوزو در آرژانتین و بعلاوه از سیوداد دل استه در پاراگوئه می توان به این آبشارها دسترسی پیدا کرد. بعلاوه در طرف برزیلی این آبشارها یک پیاده روی طولانی و در امتداد دره باریک امتدادی به قسمت پایین گلوی شیطان وجود دارد.

3. رود و جنگل آمازون

شاید بتوان گفت مشهورترین جاذبه های برزیل رود و جنگل آمازون است. در واقع رود آمازون و حوضه جنگلی انبوه آن، قلب آمریکای جنوبی و دارای 20 درصد از آب شیرین کره زمین است. توریستان از سراسر جهان به ایکویتوس می روند تا در آب های تاریخی رودخانه گشت بزنند و جنگل آمازون را ببینند. این جنگل، دارای حیات وحش گسترده بوده و زیستگاه بیش از 10 میلیون گونه گیاهی و جانوری است. بسیاری از این گونه های منحصربه فرد در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی شوند. به همین علت گشت وگذار برای مشاهده حیوانات آمازون، هر توریستی را به وجد می آورد.

علاوه بر این یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های آمازون، قبیله های بومی هستند که شامل مردمانی با آداب و رسوم خاص قدیمی می شوند. می توان گفت قبایل آمازون یکی از عوامل اصلی تبدیل شدن برزیل به تماشای ترین جاهای جهان به حساب می رود.

4. پله های سلارون

نمی توان از جاذبه های برزیل صحبت کرد و نامی از پله های سلارون نبرد. در قلب پرجنب وجوش ریودوژانیرو، شاهکاری هنری ای به نام پله های سلارون (Selaron steps) وجود دارد. این پله ها به شکلی هستند که به نظر می رسد رنگین کمانی از امید و صلح بین مردم گوناگون ایجاد نموده اند.

در حقیقت پله های سلارون همانند نواری رنگارنگ در میان ساختمان های ریودوژانیرو کشیده شده . این مجموعه شامل 215 پله می گردد که هرکدام با کاشی هایی از بیش از 60 کشور جهان تزیین شده اند. می توان گفت هنرمندان سعی نموده اند همه فرهنگ ها و ملل را در این اثر هنری به تصویر بکشند.

هنگامی که روی این پله ها قدم می زنید، احساس می کنید که کل جهان زیر پای شماست. بازدید از این مکان به شما فرصتی می دهد تا با فرهنگ ها و زیبایی های مختلف جهان آشنا شوید. چنانچه به ریودوژانیرو سفر می کنید، حتماً از این مورد از جاذبه های برزیل که شاهکاری هنری است تماشا کنید.

5. پانتانال

از دیگر جاذبه های برزیل از نوع طبیعی آن که بعد از جنگل های آمازون در واقع مشهورترین این جاذبه هاست باید به پانتانال اشاره نمود. پانتانال در واقع منطقه ای شامل بزرگ ترین تالاب گرمسیری در جهان است و بعضی از بخش های آن، تا پاراگوئه و بولیوی هم امتداد دارد. گفتنی است این تالاب ها بزرگ تر از 29 استان آمریکا هستند و حیات وحش متنوعی را در بر می گیرند.

پانتانال در حقیقت محل زندگی بیشتر از 10 میلیون کایمن و تعداد زیادی جگوار است که کایمن ها را در پانتانال شکار می نمایند. علاوه بر این می توان بزرگ ترین طوطی جهان به نام سنبل ماکائو را در این ناحیه پیدا کرد. اسب سواری و قایق سواری هم از جمله فعالیت های مفرحی هستند که می توانید در این مورد از جاذبه های برزیل و زیستگاه طبیعی انجام بدهید.

6. شهر بونیتو

مورد مجذوب کننده بعدی در فهرست جاذبه های برزیل ما شهر بونیتو است. بونیتو که در ماتو گروسو دو سول تأسیس شده، یک شهر عجیب وغریب و توریستی است و آبراه های کریستالی و جنگل های آباد، آن را دربرگرفته اند. از بزرگ ترین جاذبه های بونیتو ریودو پراتا یا رودخانه نقره است. گفتنی است آب آکوامارین رودخانه پر از ماهی های رنگارنگ است که آن را به مکانی عالی برای غواصی تبدیل می نماید.

بعلاوه دیگر جاذبه تماشای بونیتو، گروتا دو لاگو آزول یا غار دریاچه آبی است. غواصی و شنا از جمله فعالیت های مفرحی هستند که می توانید در این منطقه انجام دهید. علاوه بر این چنانچه خوش شانس باشید، ممکن است فسیل هایی از حیوانات باستانی ماقبل تاریخ را در این غار کشف نموده و ببینید!

7. پارک ملی لینسویز ماراینسیز

پارک ملی لینسویز ماراینسیز، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های برزیل است که در شمال شرقی این کشور واقع شده. این پارک با مساحت 1550 کیلومترمربع، از تپه های شنی سفیدرنگی تشکیل شده که در فصل های پرباران، باران های سیل آسا در آن ها جمع شده و حوضچه های آبی رنگی را تشکیل می دهند. این حوضچه های آبی رنگ، در میان تپه های شنی سفیدرنگ، جلوه ای بی نظیر و رؤیایی ایجاد می نمایند که هر بیننده ای به خود خیره می نماید. پیاده روی، قایق سواری یا شترسواری از جمله فعالیت های مفرحی هستند که می توانید در این منطقه انجام بدهید.

8. تماشاخانه آمازوناس

از دیگر جاذبه های برزیل که بازدید از آن خالی از لطف نیست تماشاخانه آمازوناس است. تماشاخانه آمازون در واقع یک خانه اپرا در مانوس و قلب جنگل های بارانی آمازون است. گفتنی است این ساختمان در دوران اوج تجارت لاستیک و با استفاده از مواد تهیه شده از سراسر جهان، با مبلمان هایی از پاریس، سنگ های مرمری از ایتالیا و فولاد انگلستان ساخته شده.

در خارج ساختمان این مورد از جاذبه های برزیل، گنبدی دیده می گردد که با کاشی های سرامیک مزین شده به رنگ پرچم ملی برزیل پوشیده شده. باید اضافه نمود اولین اجرای اپرا در 7 ژانویه سال 1897 با اپرای ایتالیایی لاجیوکوندا در این تماشاخانه برگزار گردید. اما پس از این که تجارت لاستیک در این منطقه کاهش یافت خانه اپرا بلافاصله تعطیل شد و مانوس منبع عایدی اصلی خود را از دست داد. گفتنی است به مدت 90 سال و تا 1990 هیچ اجرایی در تماشاخانه آمازوناس تا زمان بازگشایی مجدد آن برگزار نشد.

9. کارناوال ریودوژانیرو

شاید شما هم نام کارناوال ریودوژانیرو را شنیده باشید. این مورد از جاذبه های برزیل یک مکان نیست بلکه فستیوالی است که هر ساله برگزار می گردد و بسیاری از توریست ها را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. گفتنی است در هر گوشه از برزیل جشن های کارناوال برپا می گردد که شناخته شده ترین آنها در رسیف و شهرهای همسایه آن اولیندا و سالوادور برگزار می گردد.

اما بزرگ ترین و معروف ترین کارناوال این کشور، کارناوال شهر ریو دو ژانیرو است. کارناوال این شهر دو میلیون نفر را در روز به خیابان ها و تقریباً نیم میلیون توریست خارجی را در طی این جشن 4 روزه به خود جذب می نماید. این کارناوال در همه جا، در خیابان ها و میادین، بارها، کلاب ها و مکان های دیگر در ریو برگزار می گردد و با رژه سامبا ریو در سامبادورم به انتها می رسد. اگر شما هم عاشق رفتن به کارناوال های رنگارنگ هستید حتماً در این فستیوال شرکت کنید.

10. فرناندو دنورونا

مورد بعدی در فهرست جاذبه های برزیل ما فرناندو دنورونا است. فرناندو دنورونا در واقع یک مجمع الجزیره زیبا با سواحل بکر، چشم انداز ها طبیعی و حیات وحش است که در 354 کیلومتر ساحل شمال شرقی برزیل واقع شده است. این مجمع الجزیره به وسیله آمریگو وسپوجی در 1503 کشف شد و قبل از فتح آن به وسیله پرتغال در سال 1737، به دست هلندی ها و فرانسوی ها اشغال شده بود. در حال حاضر فقط بزرگ ترین جزیره از 21 جزیره آن با جمعیتی حدود 3500 نفر قابل سکونت است. این جزایر با داشتن آب های گرم در طول سال و دید خوب حتی در عمق 50 متری، جای مناسبی برای غواصی به شمار می رود.

11. مرکز تاریخی اولیندا

مرکز تاریخی اولیندا از دیگر جاذبه های برزیل از نوع تاریخی آن است که اگر به بازدید از اماکن تاریخی علاقه مندید نباید بازدید از آن را از دست بدهید. اولیندا یکی دیگر از شهرهای استعماری محافظت شده در برزیل، است که در سواحل شمال شرقی برزیل، در شمال رسیف، قرار گرفته. اولیندا شهری رنگارنگ با ساختمان های سفید و سقف های قرمز است که با ساحل آتلانتیک شمالی اقیانوس اطلس در تضاد هستند. این شهر دارای جاذبه های توریستی مهمی همانند یک منطقه تاریخی در مرکز شهر، کلیساها و کارناوال معروف اولیندا است. از دیگر عوامل مجذوب کنندهیت اولیندا باید به بارها، رستوران ها، استودیوهای هنرمندان و صنایع دستی زیبا و مجذوب کننده اشاره نمود.

12. سواحل سالوادور

از تماشای ترین جاذبه های برزیل باید به سواحل آن اشاره نمود. سالوادور مرکز استان باهیا، یک شهر استعماری مجذوب کننده، با صحنه موسیقی پر جنب وجوش و پر از سواحل استثنایی در گوشه وکنار آن است. گفتنی است این سواحل مناسب برای فعالیت های مختلفی از جمله شناکردن، شیرجه زدن و قایقرانی است. باید اضافه نمود سواحل دریای آزاد با امواج قوی خود مقصدی محبوب برای موج سواران به شمار می رود. علاوه بر این سواحل سالوادور با صخره ها محصور شده اند و استخرهای طبیعی سنگی و ایده آل برای بچه ها شکل داده اند.

13. کوه شوگرلوف

کوه شوگرلوف هم از دیگر جاذبه های برزیل است که می توان آن را نمادی از شهر ریودوژانیرو در برزیل دانست. این کوه که به علت شکل مخروطی خود به این نام مشهور است، یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی این شهر به شمار می رود. گفتنی است شوگرلوف در ارتفاع 394 متری از سطح دریا واقع شده و از هر نقطه ای از ریودوژانیرو قابل مشاهده است.

این کوه در واقع از دو تپه تشکیل شده که با تله کابین به هم متصل شده اند. تله کابین های شوگرلوف، یکی از هیجان انگیزترین تجربه های سفر به ریودوژانیرو هستند. این تله کابین ها با سرعت بالا از میان جنگل های سرسبز اطراف کوه می گذرند و چشم انداز ای بی نظیر از شهر را پیش روی چشمان بازدیدنمایندگان مجسم می نمایند.

جمع بندی

در این مقاله از خبرنگاران به معرفی بعضی از محبوب ترین و مشهورترین جاذبه های برزیل پرداختیم و بعلاوه درباره هرکدام از این جاذبه ها و ویژگی های منحصربه فردشان که باعث مجذوب کنندهیت آنها در جهان شده شرح دادیم. اگر شما هم قصد سفر به برزیل را دارید بازدید از این جاذبه های تماشای را از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14590

به "13 تا از دیدنی ترین جاذبه های برزیل که حیرت انگیز هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 تا از دیدنی ترین جاذبه های برزیل که حیرت انگیز هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید