در تولد 85 سالگی ، علی نصیریان از زندگی تئاتری خود می گوید

به گزارش هیو بلاگ، علی نصیریان به بهانه سالروز تولد 85 سالگی خود میهمان کانون کاگردانان خانه تئاتر می گردد و از زندگی تئاتری خود می گوید.

در تولد 85 سالگی ، علی نصیریان از زندگی تئاتری خود می گوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، این جلسه با سخنانی از ایرج راد، داریوش مودبیان و فرهاد آییش روز شنبه 19 بهمن ماه برپا می شود.

علی نصیریان هنرمند با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون، زاده نیمه بهمن ماه سال 1313 است. او که همچون دیگر هم نسلش محمود دولت آبادی در دوره کودکی با تماشای تعزیه به تئاتر علاقه مند شد، در دوره نوجوانی با حضور در کلاس های تئاتر جامعه باربد و بعد از آن کلاس های هنرستان هنرپیشگی، به دنیای هنر پای نهاد. نصیریان در سال های بعد با شاهین سرکیسیان آشنا و پس از آن نیز وارد گروه هنر ملی شد.

او علاوه بر بازیگری در زمینه نوشتن هم فعال بود و نمایش نامه بلبل سرگشته اش چندین جایزه را دریافت کرد.

نصیریان جزو معدود هنرمندان هم نسل خود است که همچنان در حوزه سینما و تئاتر حضوری تاثیرگذار دارد.

سال گذشته بازی او در فیلم مسخره باز همایون غنی زاده خوش درخشید و سال جاری نیز با بازی در فیلم لامینور جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی همکاری دیگری با این فیلمساز دارد. این دو هنرمند که اولین همکاری خود را 40 سال پیش با فیلم گاو شروع کردند، در طول این سال ها در فیلم های پستچی، آقای هالو، دایره مینا و مدرسه ای که می رفتیم در کنار هم بوده اند.

آخرین حضور نصیریان در تئاتر به نمایشاعتراف به کارگردانی شهاب حسینی باز می شود که این نمایش سال 96 در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت.

و حالا آقای بازیگر در هشتاد و پنجمین سالروز تولد خود رو به روی تعدادی از همکارانش می نشیند و شمه هایی از زندگی تئاتری خود را بیان می نماید.

سلسله جلسات زندگی تئاتری من به تلاش کانون کارگردانان خانه تئاتر و با اجرای مجید گیاهچی برگزار می شود و در هر جلسه یکی از هنرمندان باسابقه تئاتر درباره تجربیات خود در هنرهای نمایشی کشور سخن می گوید.

این برنامه با هدف آشنایی با فعالیتها و دیدگاه های هنرمندان شاخص تئاتر و انتقال تجربیات، یافته ها و آموزه های شاخص آنان در تئاتر به نسل های متاخر، به شکلی بی واسطه و در مواجهه ای رو در رو تدارک دیده شده است و پیش تر به زندگی تئاتری اسماعیل خلج و بهزاد فراهانی پرداخته است.

تازه ترین جلسه این برنامه ساعت 17 روز شنبه 19 بهمن ماه در تالار استاد جوانمرد عمارت خانه تئاتر به نشانی: خیابان سمیه بعد از تقاطع ویلا برگزار می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1803

به "در تولد 85 سالگی ، علی نصیریان از زندگی تئاتری خود می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تولد 85 سالگی ، علی نصیریان از زندگی تئاتری خود می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید