درخواست روسیه برای کمک فوری به پناهجویان به دلیل کرونا

به گزارش هیو بلاگ، وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به شرایط آسیب پذیری پناهجویان در سوریه، عراق و لیبی و همچنین پناهندگان روهینگیا در بنگلادش، خواستار ارائه فوری کمک های کامل به آنها و کشورهای میزبانشان در برابر بیماری کرونا شد.

درخواست روسیه برای کمک فوری به پناهجویان به دلیل کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که مقامات مسکو خواستار ارائه فوری کمک های کامل به پناهندگان آسیب پذیر و کشورهای میزبان آنها در برابر عفونت ویروس کرونا هستند.

وزارت خارجه روسیه به گزارش دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اشاره کرده که براساس آن ، در حال حاضر خطر گسترش شیوع بیماری کرونا در بین جمعیت پناهجو وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: بدین ترتیب ، در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، بیشترین نگرانی ناشی از خطر شیوع ویروس کرونا در بین پناهجویان در سوریه ، عراق و لیبی است. در آسیا و منطقه آسیا و اقیانوسیه هم ، شرایط 855 هزار پناهنده روهینگیایی که در اردوگاه های پرجمعیت در بنگلادش زندگی می کنند ، باعث نگرانی است و همچنین در خاک ایران هم حدود یک میلیون پناهنده از کشور همسایه افغانستان در حال زندگی هستند.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است که این کشور از نقش مرکزی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای همکاری نزدیک با مقامات کشورها به منظور گنجاندن این پناهندگان در برنامه های ملی برای مبارزه با ویروس کرونا استقبال می کند. همچنین روسیه معتقد است، لازم است تا کمک های کامل فوری به پناهندگان که در برابر عفونت ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر هستند و کشورهای پذیرای آنها انجام شود.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده است که هر نوع تلاش برای استفاده ابزاری از چنین کمک هایی با اهداف سیاسی خاص یا اهداف دیگر ، به دور از ملاحظات انسان محبت آمیز و لزوم اصل بی طرفی در این قبیل فعالیت هاست و کاملاً غیر قابل قبول و محکوم شده خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3121

به "درخواست روسیه برای کمک فوری به پناهجویان به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه برای کمک فوری به پناهجویان به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید