دانشگاه بایداز طریق پروژه هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند

به گزارش هیو بلاگ، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه کارآفرین به این معنا نیست که دانشگاه کمتر به سمت پژوهش برود، بلکه دانشگاه انتظار دارد از فعالیت های خود به وسیله پروژه هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند.

دانشگاه بایداز طریق پروژه هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کارشناسی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه بایداز طریق پروژه هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند، گفت: باید به دانشگاه ها اجازه داده گردد به طور مستقل فعالیت های علمی و مالی انجام دهند تا جایی که به مرحله ای برسند تا دیگر بدون احتیاج به یاری دولت نه تنها هزینه های خود را در بیاورند بلکه به سازمان های چند فرهنگی تبدیل شوند که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک همه نخبگان کشور در هنگام فارغ التحصیلی به عنوان یک نیروی کارآفرین متخصص وارد بازار کار خواهند شد.

دانشگاه کارآفرین هویتی مستقل و ویژگی های تعیین دارد

وی اضافه نمود: دانشگاه کارآفرین، به عنوان نسل سوم دانشگاه ها، مأموریت توسعه مالی و اجتماعی را بر عهده دارد. از این رو، شناخت این مأموریت و نحوه تحقق آن در دانشگاه های سنتی، اهمیت ویژه ای دارد که براساس چارچوب نظری، دانشگاه کارآفرین هویتی مستقل و ویژگی های تعیین دارد و از آنجا که سازمان است، ویژگی های سازمانی را نیز دارد؛ بنابراین سوق دادن ویژگی های سازمانی سنتی دانشگاه به سوی کارآفرینی سازمانی، می تواند دانشگاه سنتی را به دانشگاه کارآفرین بدل کند.

ساختار دانشگاه های ما مربوط به نسل اول است

ذاکری توضیح داد: دانشگاه علم و صنعت ایران از 2 سال گذشته درس کارآفرینی را به صورت اختیاری در بین سایر دروس اضافه نموده که این خود به این معنی است که ما می خواهیم ارزش کارآفرینی را زیاد نموده و با خلق ثروت ضرورت این رشته را نشان دهیم. اما متأسفانه یکی از خلاء هایی که وجود دارد این است که هنوز ساختار دانشگاه های ما مربوط به نسل اول است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3300

به "دانشگاه بایداز طریق پروژه هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه بایداز طریق پروژه هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید