داروها و پمادهای گیاهی برای درمان شپش هیچ تضمینی ندارند

به گزارش هیو بلاگ، یک متخصص حشره شناسی پزشکی گفت: داروها و پمادهای گیاهی برای درمان شپش به هیچ عنوان مورد تأیید نیستند.

داروها و پمادهای گیاهی برای درمان شپش هیچ تضمینی ندارند

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدحسن کایدی درباره پیشگیری و کنترل ابتلا به شپش، اظهار کرد: توجه داشته باشید؛ به دلیل سهولت انتقال تخم های این حشره کنترل آن بسیار مشکل است و باید دقت زیادی به خرج داد.

وی بهترین روش پیشگیری و جلوگیری از انتشار شپش را، رعایت بهداشت فردی بویژه حفاظت از وسایل فردی مثل حوله، کلاه، شانه، روسری و مقنعه برای خانم ها به ویژه در اماکن عمومی مثل خوابگاه ها، مدارس، استخرها، آرایشگاه ها و ... مطرح کرد و گفت: توصیه می شود در این گونه اماکن عمومی و پرتردد وسایل فردی خود را تا زمان استفاده در کیسه های دربسته قرار داده و حمل کنید.

کلیدی با اشاره به اینکه برای درمان ابتلا سه راه توصیه می شود، ادامه داد: شامپو پرمترین 1 درصد که در زمان استفاده باید حداقل 10 دقیقه کف شامپو روی سر بماند و در این حین پوست سر کاملاً مالش داده شود و بعد از اولین استفاده به فاصله یک هفته تا ده روز بعد مجدد استفاده شود.

این متخصص حشره شناسی پزشکی مطرح کرد: لوسین دایمتیکن 4 درصد که باید روی موهای خشک کاملاً آغشته شود به نحوی که پوست سر کاملاً خیس شود.

وی گفت: بعد از استفاده حداقل 8 ساعت باید روی پوست سر بماند تا خشک شود؛ یک هفته تا ده روز بعد از اولین استفاده باید تکرار شود.

متخصص حشره شناسی پزشکی یادآور شد: شامپو لیندن 1 درصد که نحوه استفاده آن دقیقاً به روش استفاده از پرمترین است.

کایدی اظهار داشت: دقت کنید داروها و پمادهای گیاهی به هیچ عنوان مورد تأیید نبوده و استفاده از آن هیچ تضمینی برای درمان ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 412

به "داروها و پمادهای گیاهی برای درمان شپش هیچ تضمینی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروها و پمادهای گیاهی برای درمان شپش هیچ تضمینی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید