سرسبزترین شهرهای جهان

به گزارش هیو بلاگ، این شهرها لقب سرسبزترین شهرهای دنیا را دارند

یکی از مهم ترین مسائلی که در طراحی و برنامه ریزی شهری مورد توجه قرار می گیرد، توجه به اکوسیستم و زیست بوم محیط مورد نظر است و امروزه سرسبزترین شهرهای دنیا، از شهرت و محبوبیتی دوچندان برخوردارند. توسعه شهرنشینی و ماشینی شدن زندگی ها در عصر حاضر باعث شده است تا محیط زیست در نقاط مختلف دنیا، مورد بی توجهی قرار گرفته و رنگ فلز و سیمان، جایگزین رنگ سبز در شهرهای مختلف دنیا گردد. تمامی این مسائل باعث شده است تا انسانِ امروز از طبیعت سرسبز فاصله گرفته واز مواهب مجاورت با طبیعت بی بهره ماند. شاید برخی افراد تصور کنند که وجود تکه ای از طبیعت در میانه شهرها، تنها از لحاظ بصری اهمیت می یابد و هیچ تاثیری را بر روحیه و خلق و خوی افراد باقی نمی گذارد! لیکن این تصور کاملا اشتباه است و زندگی در شهرهای سرسبز دنیا، نه تنها بسیار با کیفیت تر است که از نظر سلامت روح و روان و حتی جسم نیز، به افراد کمک بسیار می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا با سرسبزترین شهرهای دنیا آشنا شده و ویژگی های منحصر به فرد آن ها را دریابید.

سرسبزترین شهرهای جهان

ونکوور- کانادا (Vancouver)

شهر ونکوور که در مجاورت با کوه های بریتیش کلمبیا و اقیانوس آرام قرار گرفته، از طبیعتی خارق العاده برخوردار است و توجه به محیط زیست، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، توجه به توسعه پایدار شهری و احداث پارک های بیشمار در سطح شهر باعث شده است تا شهر ونکوور در لیست سرسبزترین شهرهای دنیا جای گیرد. این شهر از هوایی بسیار پاکیزه بهره مند است و با فراهم آوردن امکانات خارق العاده در حومه های شهر، افراد را به زیستن به دور از مرکز شهر ترغیب می نماید. تمام این مسائل دست به دست هم داده و ونکوور را به یکی از سرسبزترین و پایدارترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است و امروزه زندگی در این شهر، آرزوی بسیار از افراد در دنیا است.

کپنهاگ- دانمارک (Copenhagen)

شهر کپنهاک که در سرزمینی جلگه ای در کشور دانمارک واقع شده است، یکی از سرسبزترین شهرهای دنیا است و از آب و هوایی پاک و مطبوع بهره می برد. یکی از مهم ترین ویژگی های این شهر، برجسته بودن دوچرخه به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در برخی ساعات روز، بیش از 35 هزار دوچرخه در این شهر جابه جا می شوند. وجود بندری در مرکز شهر کوپنهاگ، وجود پارک ها و فضاهای سبز بیشمار در این شهر و استفاده بسیار محدود از وسایل نقلیه موتوری باعث شده است، تا این شهر در لیست سرسبزترین شهرهای دنیا جای گرفته و یه یکی از بهترین شهرهای دنیا تبدیل گردد.

آمستردام- هلند (Amsterdam)

همان طور که می دانید، شهر آمستردام به خاطر گل های لاله، دوچرخه ها و کانال های آبی اش شهرت بسیار دارد و لازم است بدانید که دریاچه ها، جنگل های طبیعی و همچنین جنگل های مصنوعی متعددی را در خود جای داده است. تمام این ها دست به دست هم داده اند تا آمستردام نیز، در لیست سرسبزترین شهرهای دنیا جای گرفته و جایگاه خود را به عنوان شهری طبیعت گرا و سرسبز، در دنیای امروز تثبیت نماید. زندگی در آمستردام، نشستن بر کنار کانال های آبی و قدم زدن در فضاهای سبز و دلنشین این شهر، همه و همه لذتی وصف نشدنی هستند و بسیاری افراد در آرزوی سفر به این شهر و یا مهاجرت به آن می باشند.

سنگاپور- سنگاپور (سنگاپور)

سنگاپور که به شهری در میان باغ شهرت یافته است، نه تنها جزءِ سرسبزترین شهرهای دنیا که جز بهترین شهرهای دنیا از لحاظ توجه به محیط زیست نیز می باشد و از شهرتی دنیای در این زمینه برخوردار است. این جزیره کوچک، راه های بسیار زیادی را برای توسعه پایدار کشور خود یافته است و توجه به طبیعت و محافظت از آن را، به نوعی نگرش و شیوه زندگی در افراد تبدیل کرده است. مردم سنگاپور طبیعت و اماکن طبیعی را ارزشمند دانسته و با حفظ و نگه داری از این اماکن به زندگی مدرن و امروزی خود ادامه می دهند و بدین ترتیب در زیباترین و سرسبزترین شهر دنیا زندگی می کنند.

استکهلم- سوئد (Stockholm)

استکهلم نیز، از جمله شهرهایی است که زندگی مدرن و ماشینی امروز را با طبیعتی بکر و زیبا ادغام کرده و زندگی در این شهر را، بسیار لذت بخش تر از دیگر شهرهای دنیا کرده است. این شهر زیبای اروپایی که از جاذبه های طبیعی بسیار متنوعی برخوردار است، طبیعتی زیبا و دست نخورده را در دل خود جای داده است و با احداث پارک ها و فضاهای سبز گوناگون، این زیبایی طبیعی را دوچندان کرده است. همین مساله باعث شده است تا استکهلم نیز در لیست سرسبزترین شهرهای دنیا جای گرفته و به یکی از زیباترین شهرهای اروپایی تبدیل گردد.

با خبرنگاران همراه باشید و مقالات تهیه شده در این وبلاگ گردشگری را مطالعه نمایید تا با کسب اطلاعاتی مفید و کاربردی در حوزه گردشگری، سفرهای خود را با کیفیت و رفاه بیشتری به خاتمه رسانید.

همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود به سایت خبرنگاران مراجعه نمایید.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3021

به "سرسبزترین شهرهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرسبزترین شهرهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید