خبرنگاران شناگر ماکویی با دست و پای بسته در دریاچه ارومیه شنا کرد

به گزارش هیو بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- مسوول کمیته ثبت رکورد آذربایجان غربی گفت: علی نصیری شناگر ماکویی برای نخستین بار با دست و پای بسته در دریاچه شور ارومیه شنا کرد.

خبرنگاران شناگر ماکویی با دست و پای بسته در دریاچه ارومیه شنا کرد

حامد رنجبر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این حرکت برای اولین بار در دنیا در دریاچه ای شور به مسافت 50 متر انجام شد.

وی اضافه نمود: نصیری این مسافت را در زمان یک دقیقه و 50 ثانیه و 50 صدم ثانیه شنا کرد و اگر شناگر دیگری تا خاتمه سال جاری نتواند رکورد جدیدی در دریاچه شور به ثبت برساند، نام این شناگر در کتاب رکوردداران ایرانی گینس ایرانی ثبت خواهدشد.

مسوول و داور کمیته ثبت رکورد آذربایجان غربی ادامه داد: این رکوردزنی زیر نظر هیات ورزش های همگانی استان و در حضور نماینده فدراسیون ورزش های همگانی کشور به ثبت رسید.

رنجبر اضافه نمود: پیش از این، یک شناگر مهابادی رکورد مشابهی در شنای استقامتی به ثبت رسانده بود.

علی نصیری در سال 1393 با هدف گرامیداشت یاد و خاطره 175 شهید غواص، پیروز به ثبت رکورد شنای با دست و پای بسته به مسافت 175 متر و در سال 94 پیروز به ثبت رکورد شنای استقامت دنیا، بدون توقف و استراحت در مدت زمان 22 ساعت و 16 دقیقه در روز دنیای صلح و دوستی شده است.

شاهو محمدی شناگر معلول مهابادی و شاگرد علی نصیری هم آذرماه 97 با حضور ناظران ورزشی و رییس کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی با طی مسافت 2 هزار و 483 متر و 20 سانتی متر در مدت زمان یک ساعت رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5715

به "خبرنگاران شناگر ماکویی با دست و پای بسته در دریاچه ارومیه شنا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناگر ماکویی با دست و پای بسته در دریاچه ارومیه شنا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید