کوسه ها بیشتر در کجای دریا هستند؟

به گزارش هیو بلاگ، مکان هایی که فکرش را هم نمی کنید که کوسه داشته باشند

از آب های کم عمیق گرفته تا اعماق اقیانوس ها، از مناطق استوایی گرم گرفته تا آب های نیمه قطبی بسیار سرد و حتی آب های سرد رودخانه ها، کوسه ها همه جا هستند. شاید تصمیم گرفته اید که برای عید به جایی ساحلی خارج از کشور بروید و تعطیلات خود را در آنجا بگذرانید. بنابریان دانستن این نکته که در چه مناطقی می توانید در آب باشید و در چه مناطقی بهتر است دور از آب بمانید، خالی از لطف نیست. با خبرنگاران همراه باشید:

کوسه ها بیشتر در کجای دریا هستند؟

مناطقی که کوسه ها بیشتر هستند

کوسه ها در تمامی اقیانوس های روی زمین و تقریبا در تمام خط های ساحلی قاره ای زندگی می نمایند. 40 میلیون سال پیش، این موجودات از قاره قطب جنوب رفتند اما دوباره همینکه دمای هوا آغاز به گرمتر شدن کرد، به آن برگشتند.

اگر بخواهیم چند زیستگاه متفاوتی را که کوسه ها در آن زندگی می نمایند نام ببریم، باید بگوییم خیلی از کوسه ها در جاهای نزدیک خط ساحلی که احتمال پیدا کردن غذا برای آنها بیشتر است، زندگی می نمایند؛ بقیه کوسه ها هم مانند کوسه های نوک سفید، در اقیانوس ها و جایی که بتوانند برای شکار غذا مایل ها و مایل ها شنا نمایند، زیست می نمایند. در پایین چند جای دیگری که احتمال وجود کوسه در آن بیشتر است را به شما معرفی می کنیم:

تپه دریایی ای که در آن کوسه نباشد، تپه دریایی نیست!

کوسه ها و صخره های دریایی به طرز عجیبی با هم گره خورده اند چون این زیستگاه ها، یکی از بهترین جاها برای تامین غذای کوسه ها هستند. اما همینکه تعداد کوسه ها کمتر گردد، تپه های دریایی هم در معرض نابودی قرار می گیرند؛ در واقع صخره های دریایی وقتی رونق می گیرند که تعداد زیادی از ماهی ها از جلبک های این صخره ها تغذیه نمایند و در نتیجه به رشد بیشتر این صخره ها یاری نمایند. اما بدون کوسه ها، ماهی های کوچک هم ناپدید می شوند و جلبک ها همه جای صخره را می گیرد و در نتیجه این صخره ها به یک زمین بایر تبدیل می شوند.

همه کوسه ها برای زنده ماندن به آب های شور نیاز ندارند!

اگر شما اکثر گونه های اقیانوسی ای را که در آب های شور زندگی می نمایند، از آنجا بردارید و به جای دیگری انتقال دهید، می میرند. اما همانطور که می دانید گونه های مختلفی از کوسه در زمین وجود دارد که حدود 20 تای آنها می توانند در آب های تازه رودخانه ها و دریاچه ها زنده بمانند.

هر منطقه ای را که برای شنا انتخاب می کنید حتما قبل از آن درباره امن بودن آب از نظر وجود کوسه ها و آبزیان اینچنینی مطمئن شوید.

کجا کوسه ببینیم؟

در این میان، افرادی هستند که عاشق خطر کردن، ماجراجویی و دیدن این موجودات درنده هستند. در واقع تجربه های کمی در جهان وجود دارند که به اندازه دیدن کوسه از نزدیک آن هم در محیط طبیعی زندگی اش، هیجان انگیز باشند. اگر شما هم به کوسه ها علاقه مند هستید و از کمی خیس شدن واهمه ندارید، در اینجا به شما 8 مکان غیر منتظره و البته امن غواصی در جهان را معرفی می کنیم که می توانید امتحان کنید: جزیره کوکوس در کاستاریکا، حفره بزرگ آبی بلیز، جزایر پالاوان درفیلیپین، جزایر سورین در تایلند، مایا تیلا در جزایر مالدیو، کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، خلیج فالس در آفریقای جنوبی و ساحل فلوریدا در آمریکا.

منبع: sharkopedia.discovery.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 261

به "کوسه ها بیشتر در کجای دریا هستند؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "کوسه ها بیشتر در کجای دریا هستند؟" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوسه ها بیشتر در کجای دریا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید