خبرنگاران ابتلای کارمند سفارت آمریکا در هند به کرونا

به گزارش هیو بلاگ، دهلی نو - خبرنگاران - هم زمان با انتشار گزارش هایی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در سفارتخانه آمریکا در دهلی نو، سخنگوی آن تایید کرد که یک کارمند این سفارتخانه به این ویروس مبتلا شده است.

خبرنگاران ابتلای کارمند سفارت آمریکا در هند به کرونا

به گزارش شبکه خبری ایندیا تودیدر روز جمعه، سخنگوی سفارت آمریکا در هند گفت: ما از انتشار گزارش ابتلای یکی از کارکنان سفارت آمریکا به ویروس کرونا، آگاهی داریم. سفارت آمریکا در حال همکاری با مقامات بهداشتی هند برای اطمینان از درمان این کارمند است، اما به منظور حفظ حریم خصوصی، نمی توانیم اطلاعات بیشتری ارائه دهیم.

درحالی که سخنگوی سفارت آمریکا از افشای هویت کارمند آمریکایی یا هندی کرونایی خود امتناع کرده است، کنت جاستر سفیر آمریکا در دهلی نو در مصاحبه با یک رسانه هندی دیگر اعلام کرده است که کارمند مبتلا، در واقع آمریکایی است و سفارت آمریکا در حال حاضر مشغول شناسایی افرادی است که این کارمند با آنها در ارتباط بوده است.

ایالات متحده هم اکنون دارای بالاترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان می باشد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده حدود 245 هزار نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از 6 هزار شهروند این کشور نیز جان خود را از دست داده اند.

مقامات دولت آمریکا بر این باورند که بین 100 هزار تا 240 هزار شهروند این کشور، جان خود را در پی اپیدمی کرونا از دست خواهند داد.

بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی در مرکز چین شیوع یافت.

نشانه های این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده که از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به صورت تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد بیمار شود.

تا به امروز واکسنی برای این ویروس ساخته نشده و تنها راه نجات از آن، تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2806

به "خبرنگاران ابتلای کارمند سفارت آمریکا در هند به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلای کارمند سفارت آمریکا در هند به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید