خبرنگاران آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند انگیزه بخشی والدین است

به گزارش هیو بلاگ، اصفهان - خبرنگاران - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: آموزش مجازی و غیرحضوری دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی نیازمند انگیزه بخشی والدین از طریق شیوه ها و مهارت های شناختی و راهبردی است.

خبرنگاران آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند انگیزه بخشی والدین است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

شهین جوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان در دوره ابتدایی به ویژه پایه های اول هنوز آمادگی یادگیری به شیوه شنیداری و دیداری بدون حضور معلم را ندارند حمایت و هدایت والدین در این زمینه بیشتر احساس می شود.

وی گفت: بر این اساس نقش اولیاء در یادگیری مجازی و افزایش میزان سطح مطالعه دانش آموزان در این شرایط بحرانی، مهمترین عامل استمرار آموزش تحصیلی دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس والدین می توانند با برنامه ریزی منسجم و مُنظم برای بهره مندی دانش آموزان از برنامه های آموزشی از طریق مدرسه تلویزیونی و نرم افزارهای ارائه شده توسط آموزش و پرورش تحت عنوان شاد و همچنین سامانه سازمان منابع انسانی، محیط مناسبی را برای آموزش فرزندان خود در خانه فراهم کنند.

به گفته وی، والدین در شرایط فعلی از یک طرف معلمان حاضر و از سوی پل ارتباطی فرزندان خود با معلمان هستند.

جوانی یادآور شد: به گفته برخی از خانواده ها، فرزندان در منزل دچار سستی در انجام فعالیت ها به ویژه فراگیری آموزش های مجازی هستند که این مهم نیازمند بکارگیری شیوه های جذاب و تشویقی از سوی خانواده برای رغبت تحصیلی در آنهاست.

وی، استرس و نگرانی را از عوامل موثر در بیزاری فرزندان از درس و یادگیری عنوان کرد و گفت: والدین باید بکوشند تا جو مثبت و امید را در کانون خانواده زنده نگهدارند و با افزایش اعتماد به نفس در فرزندان خود موجب لذت بخش کردن فرایند یادگیری در آنها شوند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان باید با برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان ضمن بهره گیری از برنامه های درسی ارائه شده در رسانه ملی و سایر فضاها با همکاری معلمان نسبت به مطالعه، تمرین و تکرار مفاهیم آموزشی اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه زمان بازگشایی مدارس با توجه به شرایط حاضر و توصیه های وزارت بهداشت نامعلوم است از خانواده ها خواست تا در این مدت سلامت خود و فرزندانشان را در اولویت قرار دهند و تا حدممکن در منزل حضور داشته باشند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس بمنظور کاهش انتقال ویروس کرونا بر اساس تجربه پیروز سایر کشورها امری اجتناب ناپذیر است ولی می توان با همکاری خانه و مدرسه، تهدیدها را به فرصت تبدیل و فرصت جاری را مغتنم شمرد.

جوانی در عین حال آموزش را مقوله ای تعطیل ناپذیر ناپذیر دانست و به والدین اطمینان داد که نگران آموزش فرزندان خود نباشند و مطمئن باشند که معلمان آنها در شرایط فعلی نیز تمام تلاش خود را برای آموزش دانش آموزان به شیوه های مختلف بکار می گیرند.

بیش از 920 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و300 آموزشگاه استان اصفهان تحصیل می کنند که از این تعداد 470 هزار دانش آموز ابتدایی در 21 هزار و 73 مدرسه حضور دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2888

به "خبرنگاران آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند انگیزه بخشی والدین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند انگیزه بخشی والدین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید