خبرنگاران آذربایجان غربی مملو از سرور و شادمانی در عید بعثت پیامبر اکرم (ص)

به گزارش هیو بلاگ، ارومیه - خبرنگاران - شهرهای مختلف آذربایجان غربی در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) غرق در سرور و شادی است و مردم با تبریک این روز به یکدیگر، سالگرد شروع نبوت پیامبر اعظم (ص) را شادمانی می نمایند.

خبرنگاران آذربایجان غربی مملو از سرور و شادمانی در عید بعثت پیامبر اکرم (ص)

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مردم آذربایجان غربی اعم از ترک و کرد، شیعه و سنی در جشن هایی که بیشتر به صورت مجازی برگزار گردید، حضور یافته و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس نبوی نشان دادند.

بسیاری از شیفتگان حضرت پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضمن تغییر پروفایل خود به اسم محمد (ص) یا گنبد سبز نبوی، اشعار مختلفی را در وصف پیامبر اعظم (ص) با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

انتشار فیلم های مختلف از جشن های سال های گذشته و همچنین عکس هایی از غار حرا یا مسجد النبی از جمله دیگر اقدامات مبتنی بر شور و شعف جوانان آذربایجان غربی برای بزرگداشت سالروز بعثت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بود.

در شب گذشته نیز تعدادی از جوانان در بعضی مناطق شهر ارومیه، اقدام به نوشتن اسامی و القاب مبارک پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در شیشه های خودروها می کردند که این امر نیز مورد استقبال مردم نهاده شد.

در شهرهای جنوب آذربایجان غربی نیز اهل تسنن با برگزاری مراسم خاص و نواختن نواهای شاد و دلنشین، اشعار شاعران را در مدح پیامبر بزرگوار اسلام (ص) قرائت می نمایند.

همچنین مردم عاشق اهل بیت (ع) آذربایجان غربی با ارسال پیامک به وسیله تلفن های همراه یا استفاده از شبکه های مجازی، این روز را به همدیگر تبریک می گویند.

از شب گذشته نیز شاهد عقد و عروسی جوانان در آذربایجان غربی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم و بسیاری از زوج های جوان، این روز و شب را برای روز جشن عروسی و ازدواج خود انتخاب نموده و آن را خوش یمن می دانند.

پیامبر بزرگوار اسلام در روز 27 ماه رجب سال 40 عام الفیل (13 سال قبل از هجرت) در غار حرا به پیامبری مبعوث شدند و در آن هنگام آیات نخستین سوره مبارکه علق بر ایشان نازل شد.

سال جاری 1455 مین سالگرد بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7637

به "خبرنگاران آذربایجان غربی مملو از سرور و شادمانی در عید بعثت پیامبر اکرم (ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان غربی مملو از سرور و شادمانی در عید بعثت پیامبر اکرم (ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید