حسرت پامپئو درباره برنامه هسته ای کره شمالی خبرنگاران

به گزارش هیو بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، حسرت می خورد که نتوانست با کره شمالی درباره برنامه هسته ای این کشور به توافق برسد.

حسرت پامپئو درباره برنامه هسته ای کره شمالی خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز پنجشنبه گفت به خاطر عدم حصول توافق با کره شمالی حسرت می خورد.

به نوشته پایگاه خبری هیل، پامپئو در مصاحبه ای با اشاره به اولین سفرش به کره شمالی در سال 2018 گفت: هنگامی که رئیس سی آی اِی شدم، فکرش را هم نمی کردم روزی سوار هواپیما شوم و به پیونگ یانگ بروم تا با رهبر کیم [جونگ اون]ملاقات کنم.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اضافه نمود: چند ماه فرصت داشتم تا خود را برای آن آماده کنم، اما هیچ چیز نمی تواند شما را به طور کامل برای چنین کاری آماده کند.

پامپئو در ادامه گفت: حسرت می خورم که چرا پیشرفت بیشتری حاصل نشد. ما او (کیم) را متقاعد کردیم آزمایش اتمی بیشتری انجام ندهد و موشک دوربرد دیگری آزمایش نکند. با این حال قادر نبودیم کاری کنیم که برنامه هسته ای را رها کند. می دانید، توانستیم سه آمریکایی را برگردانیم.

تنش ها در روابط آمریکا و کره شمالی در ابتدای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز وجود داشت، اما به دنبال بعضی رایزنی ها تنش ها در روابطشان برای مدتی کاهش یافت و کار به ملاقات سران دو کشور کشید.

ترامپ و کیم جونگ اون، سه بار در سنگاپور (22 خرداد 1397) و ویتنام (9 اسفند 1397) و در منطقه غیرنظامی دو کُره (8 تیر 1398) ملاقات کردند، اما این ملاقات ها سبب نشد که اختلافات آمریکا و کره شمالی درباره مسائل مختلف از قبیل خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و تحریم های واشنگتن رفع گردد.

روز سه شنبه یک خبرنگار از جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در این نشست خبری سوال کرد که آیا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همانند دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق برنامه ای برای ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دارد؟

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش گفت: فکر می کنم رویکرد او (جو بایدن) بسیار متفاوت (از رویکرد ترامپ) خواهد بود و قصد او (ملاقات با کیم جونگ اون) نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7690

به "حسرت پامپئو درباره برنامه هسته ای کره شمالی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسرت پامپئو درباره برنامه هسته ای کره شمالی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید