تلفن های هوشمند به ابزار تشخیص ویروس و باکتری تبدیل می شوند ، از تاثیر فناوری نانو بر اینترنت اشیاء تا نابودی سلول های سرطانی

به گزارش هیو بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

تلفن های هوشمند به ابزار تشخیص ویروس و باکتری تبدیل می شوند ، از تاثیر فناوری نانو بر اینترنت اشیاء تا نابودی سلول های سرطانی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

نانوپوشش ضد کرونا تجاری سازی شد

به نظر می رسد که نیوزلند برای مقابله با ویروس کرونا به سراغ استفاده از نانوذرات رفته است. الدون تیت مدیرعامل شرکت اینهیبیت کوتینگز (Inhibit Coatings) کاملاً مطمئن است که فناوری نانوذرات نقره این شرکت روشی ایمن و موثر برای مقابله با ویروس کرونا و آلودگی سطوح است. اینهیبیت کوتینگز در اکتبر سال جاری به عنوان بخشی از برنامه شتاب دهنده نوآوری کووید 19 وزارت نوآوری و اشتغال توانست اثبات کند که پوشش پلی اورتان مبتنی بر آب که حاوی نانوذرات نقره است می تواند ویروس کووید 19 را 99.9 درصد کاهش دهد.

میکروسکوپ روبشی پیمایشی به بازار عرضه شد

شرکت نانوسرف (Nanosurf)، یکی از ارائه دهنده های جهانی میکروسکوپ های روبشی پیمایشی، محصول خود به نام DriveAFM را به بازار عرضه نموده است. این میکرسکوپ AFM از فناوری اسکن با عملکرد بالا بهره مند است. DriveAFM برای دستیابی به تصویربرداری با وضوح بالا طراحی شده است و در عین حال به محققان امکان تصویربرداری از نمونه های عظیم را می دهد. DriveAFM دارای یک بسته تصویربرداری 100 میکرومتر × 100 میکرومتر × 20 میکرومتر است که یک گزینه انتخابی حرکت در محور Z با ابعاد 150 میکرومتر را نیز با خود دارد.

طراحی نانوذراتی که فقط سلول های سرطانی را نابود می نمایند

در راستای توسعه فناوری های جدید برای درمان سرطان، محققان آلمانی از نانوذرات جدیدی برای این کار استفاده کردند. محققان دانشگاه لودوینگ ماکسیمیلیانز (LMU) در مونیخ، نوع جدیدی از نانوذرات فراوری نموده اند که سلول های سرطانی را به طور موثر و انتخابی از بین می برد؛ بنابراین، گزینه های درمانی جدیدی برای درمان تومور ها باز می گردد.

موسسه خدمات فناوری تا بازار، سرباز امریه جذب می نماید / مهلت ارسال رزومه تا 30 دی

موسسه خدمات فناوری تا بازار در نظر دارد از نیرو های واجد شرایط خدمت امریه سرباز نخبگی استفاده کند. داوطلبان پس از آنالیز شرایط اعلامی، می توانند رزومه خود به وسیله پست الکترونیک به این موسسه ارسال نمایند.

تلفن های هوشمند به ابزار تشخیص ویروس و باکتری تبدیل می شوند

آیا می توان تلفن های هوشمند را به میکروسکوپ برای شناسایی ویروس تبدیل نمود؟ یافته های اخیر محققان نشان می دهد که بله چنین کاری قابل انجام است. در حال حاضر بسیاری از مردم از تلفن های هوشمند برای اهداف سرگرمی و تفریح استفاده می نمایند، اما یک استاد دانشگاه فکر می نماید که تلفن های هوشمند باید برای اهداف مهم تری استفاده شوند. وی معتقد است که می توان از تلفن های هوشمند به عنوان میکروسکوپ برای مشاهده و رصد عوامل بیماری زا استفاده کرد.

فناوری نانو چه تاثیری بر اینترنت اشیا خواهد گذاشت؟

با بلوغ اینترنت اشیا، حسگرها، به عنوان نرون های معماری اینترنت اشیا به شدت در حال توسعه بوده و حساسیت آن ها تا سطح مولکولی بهبود یافته است. نانوحسگر ها قادر به تشخیص تغییرات بسیار کوچک در فشار، دما یا ترکیب شیمیایی خواهند بود. این به ما امکان می دهد داده های بسیار دقیق تری جمع آوری نموده و مواردی را که امروزه قابل اندازه گیری نیستند را اندازه گیری کنیم. دامنه امکاناتی که حسگر های نانو ارائه می دهند، می تواند دنیای اینترنت اشیا و چگونگی استفاده از آن را تغییر دهد؛ برای مثال، اگر بخشی نظیر صنایع غذایی را در نظر بگیریم، اینترنت اشیا امروزه بیشتر در فرآیند فراوری حضور یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6744

به "تلفن های هوشمند به ابزار تشخیص ویروس و باکتری تبدیل می شوند ، از تاثیر فناوری نانو بر اینترنت اشیاء تا نابودی سلول های سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن های هوشمند به ابزار تشخیص ویروس و باکتری تبدیل می شوند ، از تاثیر فناوری نانو بر اینترنت اشیاء تا نابودی سلول های سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید