10 علت که چرا باید به ترکیه سفر کرد

به گزارش هیو بلاگ، دیدنی ها و جاذبه های ترکیه، به 10 علت به ترکیه سفر کنید

همان طور که می دانید ترکیه اماکن دیدنی و جاذبه های توریستی بسیار زیبایی دارد. شهرهای توریستی ترکیه این سرزمین را به کشوری منحصر به فرد، با زیبایی بسیار شگفت انگیزی تبدیل نموده است. به همین علت هر سال گردشگران بسیاری با خرید تور ترکیه به این کشور زیبا سفر می نمایند. در ادامه این مطلب از سایت رویای ترکیه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا باید به ترکیه سفر کنید.

10 علت که چرا باید به ترکیه سفر کرد

مخصوصا برای ما ایرانی ها، سفر به تکیه سفری فوق العاده محسوب می گردد چرا که با یک پرواز کوتاه به ترکیه، با قیمت مناسب تور ترکیه می توانیم سواحل زیبای دریا با آب های شفاف کریستال، کوه های بلند و مکان های تاریخی باستانی معروف را باشیم. در میان جاذبه ها و مکان های تماشای استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی و دیگر شهر های توریستی ترکیه، گردشگرانی که از ترکیه بازدید نموده اند به 10 علت سفر با تور مقرون به صرفه استانبول را به مسافران خوش ذوق و خوش سلیقه توصیه می نمایند.

چرا به ترکیه باید سفر کرد | 10 علت برای سفر به ترکیه

1.غذای بی نظیر ترکیه

با سفر با تور ترکیه خواهید دید که هر منطقه از ترکیه دارای آشپرخانه فرهنگی متفاوتی ست و مواد اولیه و سبزیجات استفاده شده در غذاها مختص هر منطقه است، در ترکیه فراتر از آنچه که همه از غذای ترکی می دانند کباب ترکی و باقلوا را خواهید چشید، غذاهای دریایی لذیذ و پیش غذاهای بسیار خوشمزه و صبحانه های سنتی مفصل ترکیه از جمله خاطرات خوش مسافران در سفرهایشان می باشد. مطمئن شوید که پیش از بازگشت در یکی از برترین رستوران های استانبول غذا صرف نموده اید و سفر خود را با طعم خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای کامل نموده اید.

2.سواحل رویایی و فوق العاده زیبای ترکیه

بدروم، آنتالیا، ازمیز و فتحیه از شهر های ساحلی مشهور ترکیه محسوب می شوند که در سفرتان، زیباترین سواحل ترکیه را در آنها خواهید دید. از کوه های زیبای در کنار ساحل گرفته تا غار، از جشن های ساحلی ویژه تا تفریحات آبی هیجان انگیز همه می توانند 2 الی 3 روز از سفر شما به ترکیه را به خود اختصاص دهند. یک سفر دریایی و گشت و گذار در آب های مدیترانه یا ساحل اژه از پیشنهادات ویژه سفر به ترکیه است که نباید از دست داد.

3.حمام ترکی سنتی ترکیه

حمام کردن در حمام های سنتی ترکی یکی از ویژه ترین جاذبه های توریستی و تفریحی ترکیه می باشد. در طول سفر با تور ترکیه حتما به یکی از حمام های سنتی سر بزنید و از ماساژهای حرفه ای برای از بین بردن استرس و خستگی تان بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم پس از یک روز شلوغ و بازدید از مکان های تماشای ترکیه به سراغ حمام ترکی بروید چون بعد فعالیت بدنی زیاد، به چنین جایی نیاز خواهید داشت تا خودتان را برای ادامه سفر شارژ کنید و انرژی تازه بگیرید.

4.مکان های تماشای باستان شناسی و تاریخی ترکیه

ترکیه کشور پادشاهی ها و تمدن های کهن می باشد به همین علت آثار باستانی فراوانی در ترکیه به چشم ها می خورد. بسیاری از گردشگران هر سال برای بازدید از جاذبه های توریستی تاریخی و باستانی ترکیه به این کشور و شهرهای آن سفر می نمایند. از کاخ ها و زیباترین مساجد استانبول گرفته تا ویرانه های افسوس و شهرهای زیر زمینی کاپادوکیا که برترین نمونه های باستان شناسی از زمان امپراتوری یونان و روم در این منطقه هستند. پیشنهاد ما این است که برای آشنایی با مکان های تاریخی و باستانی ترکیه به لینک رو به رو مراجعه نمائید: فهرست اماکن تماشای تاریخی ترکیه

5.برترین موزه ها در ترکیه

ترکیه دارای موزه های فوق العاده ای ست البته از این کشور با این تاریخ کهن و مکان های باستانی و تاریخی وسیع، چیزی جز این انتظار نمی رود، از عظیم ترین موزه موزاییک جهان گرفته تا موزه های کاخ عثمانی در استانبول شما را متحیر خواهد نمود. جالب است بدانید بیشتر موزه های ترکیه در اصل یک بنای تاریخی بودند که هم اکنون برای بازدید گردشگران آماده شده اند.

6. مغازه های خوراکی و تنقلات ترکیه

با چنین غذاهای باور نکردنی، جای تعجب نیست که ترکیه جای مناسبی برای خرید مواد غذایی هم هست، از بازارهای آزاد خیابانی گرفته تا بازارها، تقربیا در همه جا می توانید از محصولات خوشمزه ترکیه به سوغات ببرید و بخرید. از محبوب ترین بازارها برای خرید محصولات خوراکی ترکیه بازار عظیم استانبول و بازار ادویه می باشد.

7.مکان های تماشای طبیعی

جدا از زیبایی شهرهای عظیمی همانند آنکارا، استانبول و ازمیر، ترکیه دارای مکان های طبیعی زیبای متنوع و بسیاری ست. اگر در پی مسافرتی پر تحرک هستید و در پی راهی برای فرار از شلوغی ها و هیاهوی شهر می گشت، خودتان را آماده کنید تا به پیست اسکی در کوه های Uludağ بروید یا برای یک پیاده روی آرام در منطقه ها تماشایی به استان Rize ترکیه سفر کنید. البته قصر پنبه ای، پاموک کاله چیزی نیست که بتوان به ترکیه سفر کرد و از آن تماشا نکرد، پاموک کاله حوضچه های آهکی طبقاتی سفید رنگ همانند برف هستند از زیباترین مرکز توریستی و گردشگری در استان دهملی ترکیه می باشد.

8. شگفتی های بی نظیر ناشناخته ترکیه

درست به تعداد مکان های تاریخی معروف، ترکیه دارای مکان ها و تماشای های تاریخی دور افتاده است که کمتر کسی از وجود آنها آگاه است. حتی خرابه های شهر قرون وسطی ارمنی و قبر پادشاهان در نمروت مجذوب کننده و تماشای است.

9.معماری برجسته و قابل توجه ترکیه

ترکیه از تنوع معماری فوق العاده خوبی برخوردار است که می تواند برای گردشگران تور ترکیه و یا آنهایی که در رشته معماری تحصیل می نمایند شانسی عالی برای الهام گرفتن از انواع سبک معماری می باشد. در طول سفر به ترکیه کلیساهای تاریخی، عمارت های آبشار ساخته شده به وسیله مهاجران اروپایی، مساجد عظیم، قصر و کاخ ها، خانه های سنگی ساخته شده به وسیله امپراتوری Anatolian سابق بیش از همه چیز توجه ما را به خود جلب می نماید. اما زمانی که به شهرهای عظیمتر ترکیه برسید، سبک معماری استفاده شده ساخت بناهای مدرن دیدگاه شما را واقعا عوض خواهد نمود.

10.مردم ترکیه

مردم ترک این کشور زیبا به خون گرمی و خوش رویی معروف اند. بنشینید و چند ساعتی را با آنها بگذرانید تا بینید چطور درس زندگی به شما می آموزند. اگر در طول سفرتان به ترکیه حتما به خانه یکی از مردم محلی ترکیه دعوت شدید، با روی گشاده و خاطری جمع دعوتش را قبول کنید. هم صحبت شدن با آنها و نوشیدن یک فنجان قهوه ترک دلنشین در کنار باقلوای اصیل ترکی سفر شما به ترکیه را کامل می نماید. اگر ترکی بلند نیستید و از ارتباط برقرار کردن با افراد خارجی واهمه دارید، نگران نباشید، به راحتی می توانید چند کلمه ترکی استانبولی پرکاربرد را یاد گیرید و از آنها بهره ببرید.

در ترکیه هرگز مرتکب 7 اشتباه نشوید، نباید های سفر به ترکیه

18 حقیقت جالب و باور نکردنی درباره استانبول ترکیه

چطور در 48 ساعت از استانبول تماشا کنیم

سوالات متداول

شهرهای اروپایی ترکیه کدام اند ؟

به طور کلی می توان گفت هر شهری که بعد از تنگه بسفر استانبول واقع شده باشد، جز شهرهای اروپایی ترکیه محسوب می شوند. قسمت غرب استانبول، تکیرداغ Tekirdağ، آدرنه، قرقلرایلی Kırklareli در بخش اروپایی ترکیه قرار دارند.

ترکیه در کدام قاره واقع شده است ؟

کشور ترکیه به اسم یک کشور اوراسیایی در دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. حدود 95 درصد خاک ترکیه در قاره آسیا که بخش اعظم آن منطقه آناتولی می باشد و 5 درصد خاک این کشور در قاره اروپا واقع شده است. آنچه مرز دو قاره اروپا و آسیا را تعیین می نماید، تنگه بسفر Bosporus می باشد که در شهر استانبول واقع شده است.

مهمترین اطلاعات عمومی درباره کشور ترکیه چیست ؟

ترکیه یک کشور اوراسیایی است که مهمترین بازمانده از امپراتوری عثمانی می باشد. آتاتورک عظیمترین رهبر ترکیه مدرن پس از استقلال این کشور می باشد که اصلاحات فراوانی در ترکیه انجام داد. در حال حاضر این کشور حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد و واحد پول آن لیر ترکیه (Turkish lira) نام دارد. مساحت فعلی کشور ترکیه 783.562 کیلومتر مربع می باشد که جز کشورهای پهناور آسیا و اروپا (37 اُمین کشور جهان) محسوب می گردد.

چرا باید به ترکیه سفر کنیم ؟

دلایل بسیاری برای خرید تور ترکیه وجود دارد که گردشگران را ترغیب می نماید به این کشور زیبا سفر نمایند. غذاهای خوشمزه ترکیه، سواحل دریای مرمره، دریای سیاه و مدیترانه، حمام های ترکی سنتی، جاذبه های گردشگری تاریخی و باستانی، تفریحات ساحلی فوق العاده و سوغاتی های خوشمزه ای همانند قهوه ترک، باقلوا ترکی، ادویه و ...

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8911

به "10 علت که چرا باید به ترکیه سفر کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 علت که چرا باید به ترکیه سفر کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت که چرا باید به ترکیه سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید