تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا 20 فروردین ادامه دارد

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا 20 فروردین خبرداد.

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا 20 فروردین ادامه دارد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، کیانوش دنیاپور در ارتباط ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران با بیان اینکه در روز های اخیر در فاز مدیریت شده بیماری قرار داریم، گفت: یکی از اصول این مدیریت به جز مشارکت جمعی و پذیرش عملی و تلاش مردم در کنار اقدامات و مداخلات حاکمیتی از جمله هماهنگی و حمایت بین بخشی گسترده و شاید مثال زنی که در تمام هفته های اخیر وجود داشت، میسر نبود.

او اضافه نمود: ما امروز شاهد همکاری تنگاتنگ و هم افزایی دستگاه ها و قوای مختلف اعم از قوای مسلح، نیرو های نظامی و انتظامی، قوه قضاییه، دادستان ها در استان های مختلف و... هستیم. در عین حال با توجه به اینکه در روز های پایانی نوروز قرار داریم و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه تشدید فاصله گذاری اجتماعی و مقرراتی که برای اعمال محدودیت در مقررات بین شهری و درون شهری در برخی مناطق و عدم حضور در تفرجگاه ها و پارک ها است، این هماهنگی و حضور دستگاه قضایی در سراسر کشور است که ما را در امتداد این جهت و مدیریت این بیماری و مهار آن در هفته های آینده کمک می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجدداً تصمیم گیری و بخشی یا همه آن تمدید می شود.

دنیاپور با بیان اینکه عمده مردم همراهی داشتند و با خودمراقبتی از حضور در تفرجگاه ها در روز 13 فروردین خودداری خواهند کرد، گفت: امسال نوروزی مشابه سال های قبل نداشتیم و قطعا روز طبیعت امسال هم مانند سال های قبل نخواهد بود. اگر اقلیتی هم با ساده انگاری برخورد کرده و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرند، ممکن است با مانعی به نام قانون روبرو شوند.

کیانوش دنیاپور در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه پروازی از اسپانیا 900 ایرانی را به کشور بازگردانده است و در رو زهای آینده یک پرواز از ایتالیا ایرانیان را بازخواهند گرداند و طبق اخبار واصله برای مسافران اسپانیا که کانون آلودگی است، فقط تب سنجی صورت گرفته است، آیا این حد غربالگری کافی است؟ گفت: برخی از دانشجویان و هموطنان ما که در برخی از کشور های بحران زده مانند اسپانیا، ایتالیا، کشو های اروپایی و حتی در ایالات متحده آمریکا ممکن است، گرفتار شده باشند و ممکن است در روز های آینده با مسائل بیشتری روبرو شوند، اگر بخواهند به کشور بازگردند ما تلاش های دیپلماتیک را انجاممی دهیم تا بتوانیم این افراد را از کانون بحران در کشور هایی که امکان رسیدگی موثر به هموطنان مان در آن ها وجود ندارد، انجام می شود.

او اضافه نمود: بعد از ورود هم از طریق پروتکل های موجود که تب سنجی بخش اول آن است، انجام می شود. البته نمی دانم امروز پروازی آمده یا نه. تا ظهر امروز پروازی نیامده بود. در عین حال موضوع جدید نیست و قبلا هموطنان مان را که ساکن ووهان بودند به کشور منتقل کردیم که بر حسب پروتکل ها قرنطینه انجام شد. در موارد دیگر هم با توجه به تشخیص قطعی با پروتکل های بهداشتی برخورد می کنیم.

دنیاپور اظهار داشت: آنچه مهم است سلامت تک تک ایرانیان در هر جای دنیا برای ما اهمتی دارد و دوستانی که مایل به بازگشت به کشور باشند، دستگاه دیپلماسی نهایت همکاری، تلاش و پیگیری را برای بازگشت شان انجام می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار مسمومیت فرآورده های الکلی تقلبی اظهار کرد: 3117 مسمومیت بر اثر مصرف فرآورده های الکلی تقلبی تا به امروز داشتیم که 1066 در بیمارستان ها بستری هستند و 73 نفر در بخش های مراقبت ویژه شرایط بحرانی دارند و 62 نفر نابینا یا کم بینا شدند و 284 نفر نیاز به خدمات دیالیز پیدا کرده اند و 320 نفر معادل 10 درصد بر اثر مصرف فرآورده های الکلی تقلبی فوت کرده اند.

انتهای پیام/4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2766

به "تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا 20 فروردین ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا 20 فروردین ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید