تصاویر دریاچه مرموزی که حیوانات را به سنگ تبدیل می نماید!

به گزارش هیو بلاگ، دریاچه ای بین کوه های کلیمانجارو وجود دارد که می تواند هر موجود زنده ای را به سنگ تبدیل کند.

تصاویر دریاچه مرموزی که حیوانات را به سنگ تبدیل می نماید!

به گزارش خبرنگاران، یکی از مکان های مرموز در شمال تانزانیا، نزدیک مرز کنیا در آریکا بین کوه های کلیمانجارو، دریاچه ای وجود دارد که می تواند هر موجود زنده ای را به سنگ تبدیل کند. نام دریاچه ناترون است. این اتفاق به این علت می افتد که دریاچه از نظر کربنات سدیم بسیار غنی است که از دمای گرم آب که حدود 60 درجه سانتیگراد (140 فارنهایت) است، به وجود می آید. کربنات سدیم زمانی تشکیل می گردد که هیدرات ها در داخل آب گرم می گردد. به همین علت، فرایندی به نام آب گیری حرارتی هیدرات های کربنات سدیم باعث می گردد که بیشتر چیزها به سنگ تبدیل گردد.

حیوان سنگ شده

دانشمندانی که دریاچه را تجزیه و تحلیل کردند، از تماشا چنین غلظت بالایی با آب با pH بالای 10 شگفت زده شدند. این دریاچه در دهه 1990 به وسیله اولین گروه از دانشمندانی که آن را تجزیه و تحلیل کردند، نام گذاری شد. ناترون در واقع یک نام علمی برای مخلوط شیمیایی سدیم کربنات دیکاهیدرات Na2CO، 10H2O است. آب بسیار غلیظ این دریاچه صدها و شاید هزاران سال طول کشید تا شکل بگیرد. از آن جایی که آب این دریاچه به هیچ رودخانه یا اقیانوسی نمی ریزد، تمام اسید باران را جذب نموده است.

خفاش سنگ شده

یکی دیگر از عوامل ایجاد این دریاچه یک آتشفشان فعال نزدیک به نام Ol Doinyo Lengai است که اجازه می دهد آب گرم گردد تا واکنش شیمیایی ایجاد گردد که موجودات زنده را سنگین می نماید. بعلاوه، گدازه های ریخته شده به وسیله آتشفشان بسیار غنی از کربنات سدیم است، از این رو کربنات سدیم دهیدراته شده جذب می گردد.

دریاچه قرمز

نکته جالب تر درباره دریاچه، علاوه بر رنگ قرمز آن که به علت غلظت زیاد شکل گرفته، رازی پنهان در آن است که دانشمندان هنوز نمی توانند آن را درک نمایند. در تجزیه و تحلیل دقیق تر دریاچه، گونه خاصی از ماهی در حال شنا در آن یافت شد. Alcolapia alcalica ماهی مشخصی است که در دریاچه ناترون کشف شده است و به نوعی می تواند در چنین آب بسیار غلیظی زنده بماند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12390

به "تصاویر دریاچه مرموزی که حیوانات را به سنگ تبدیل می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر دریاچه مرموزی که حیوانات را به سنگ تبدیل می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید