تشکیل کمیته آنالیز سانحه بوئینگ اوکراین با حضور همه طرف ها

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی دولت گفت: توصیه می کنیم دولت امریکا به جای دروغ پردازی و شکل دادن یک عملیات روانی، به نتایج آنالیز کمیته آنالیز سانحه سقوط هواپیمایی بوئینگ اوکراینی بر اساس مقررات ایکایو دقت کنند.

تشکیل کمیته آنالیز سانحه بوئینگ اوکراین با حضور همه طرف ها

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی ربیعی سخنگوی دولت پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی با انتشار بیانیه ای گفت، ضمن ابراز تسلیت مجدد دولت جمهوری اسلامی ایران به خانواده های داغدیده حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ذکر چند نکته لازم است:

اکنون سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران کمیته آنالیز سانحه را بر اساس مقررات ایکایو تشکیل داده است و با شفافیت، دقت و سرعت تمام، با حضور و مشارکت کارشناسان از همه کشور های مرتبط، این سانحه هوائی را از همه جوانب فنی و اجرائی آنالیز و به طور کامل اطلاع رسانی خواهد نمود.

طبق قواعد بین المللی، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که سانحه در آن اتفاق افتاده است (ایران)، سازمان هواپیمایی از کشوری که صادر کننده گواهینامه صلاحیت پرواز است (اوکراین)، مالک هوایپما (اوکراین)، کارخانه سازنده هواپیما (بوئینگ) و کارخانه سازنده موتور هواپیما (فرانسه) می توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند. هم اکنون کننده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ما از شرکت بوئینگ نیز می خواهیم کننده خود را برای مشارکت در فرایند آنالیز جعبه سیاه اعزام کنند.

از حضور کشور های مرتبط دیگر که اتباع آن ها در این حادثه تلخ جان باخته اند نیز در فرایند آنالیز استقبال می کنیم.

بنا به دستور رئیس جمهور نتیجه آنالیز های فنی و کارشناسی، به طور منظم و سریع، به اطلاع عموم، بویژه خانواده های داغدار خواهد رسید.

اعتقاد داریم این روشی اطمینان بخش برای همگان بویژه خانواده های داغدار خواهد بود.

امروز به روش کاملا حساب شده و شناخته شده در عملیات روانی به نقل از یک منبع مطلع از پنتاگون که خواسته نامش فاش نشود خبر اصابت دو موشک به هواپیمای اوکراینی را با آب و تاب در رسانه ها منعکس نموده است. در اینده که تعیین شد این ادعای دروغ عاری از حقیقت است هیچ کس مسئولیت این دروغ بزرگ را بر عهده نخواهد گرفت.

توصیه می کنیم دولت امریکا به جای دروغ پردازی و شکل دادن یک عملیات روانی، به نتایج آنالیز کمیته های ذکر شده در بند بالا دقت کنند.

در خاتمه متاسفم که سیستم عملیات روانی دولت آمریکا و همراهان مطلع و نامطلع ان ها با این دروغ پردازی ها بر زخم های جانکاه خانواده های داغدار نمک می پاشند و برای تامین اهداف خود در این عملیات روانی خانواده های قربانیان این حادثه را نیز قربانی می کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1468

به "تشکیل کمیته آنالیز سانحه بوئینگ اوکراین با حضور همه طرف ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته آنالیز سانحه بوئینگ اوکراین با حضور همه طرف ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید