تجلیل از دکتر غلامحسین شکوهی در مراسم پنجمین جایزه علمی دکتر کاردان

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، موسسه روانشناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان (دانشگاه تهران) با همکاری سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران، پنجمین مراسم اعطای جایزه علمی دکتر کاردان را روز دوشنبه 15 دی ماه برگزار می نماید.

تجلیل از دکتر غلامحسین شکوهی در مراسم پنجمین جایزه علمی دکتر کاردان

همه ساله همزمان با سالروز درگذشت دکتر کاردان، علاوه بر تجلیل از اساتید برجسته عرصه علوم انسانی و اجتماعی، در حمایت از پژوهش های نوآورانه در حوزه روان شناسی و علوم تربیتی، تندیس جایزه دکتر کاردان به همراه لوح تقدیر و جوایزی ویژه از طرف خانواده استاد فقید، به رساله های برگزیده دانش پژوهان مقطع دکتری در این حوزه اهدا می گردد.

این مراسم ساعت 9:30 روز دوشنبه پانزدهم دی ماه در تالار کوثر دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران واقع در بزرگراه جلال آل احمد، روبروی کوی نصر (گیشا)، خیابان دکتر کاردان برگزار خواهد شد.

دکتر غلامحسین شکوهی در چهارم تیرماه 1305 در شهر خوسف از توابع استان خراسان جنوبی به دنیا آمد. دکتر شکوهی دانشسرای مقدماتی را در 1323 با رتبه ممتاز به خاتمه رساند و پس از آن تا سال 1332 در دبیرستان های بیرجند به تدریس پرداخت. میل به دانش اندوزی او را به تهران کشاند تا در رشته ادبیات فارسی دانشسرای عالی تحصیل خود را ادامه دهد. وی در سال 1335 با رتبه اول از دانشسرای عالی فارغ التحصیل و برای ادامه تحصیل به سوئیس اعزام شد. حاصل این سفر اخذ دکترای علوم تربیتی از دانشگاه ژنو و درک محضر استادانی چون پیاژه و دوتران بود. دکترشکوهی در سال 1345 با عنوان استادیار در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران آغاز به فعالیت نمود و در کنار تدریس به کارهای اجرایی از جمله معاونت و ریاست دانشکده علوم تربیتی نیز پرداخت. شکوهی همچنین نخستین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر غلامحسین شکوهی علاوه بر تدریس، به تحقیق و تألیف و ترجمه آثار مهمی در حوزه تعلیم و تربیت پرداخته و تا به امروز بیش از شصت مقاله علمی نیز به چاپ رسانده است. دکتر شکوهی در دومین همایش چهره های ماندگار به عنوان چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت مورد تجلیل نهاده شد و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، کتاب زندگی نامه و خدمات علمی او را در سال 86 منتشر نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3308

به "تجلیل از دکتر غلامحسین شکوهی در مراسم پنجمین جایزه علمی دکتر کاردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از دکتر غلامحسین شکوهی در مراسم پنجمین جایزه علمی دکتر کاردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید