تأکید پوتین درباره خطر یک مسابقه تسلیحاتی و نقش اروپا در کودتای نظامی در اوکراین

به گزارش هیو بلاگ، رئیس جمهوری روسیه در مقاله ای برای یک روزنامه آلمانی، هشدار داد: به علت تخریب سیستم امنیتی در اروپا، خطر یک مسابقه تسلیحات تازه افزایش یافته، ولی مسکو همچنان حاضر به مشارکت صادقانه و شفاف با شرکای اروپایی است.

تأکید پوتین درباره خطر یک مسابقه تسلیحاتی و نقش اروپا در کودتای نظامی در اوکراین

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مقاله ای که برای روزنامه آلمانی Die Zeit با اسم شفاف عمل کردن، به رغم گذشته نوشته، هشدار داده است که خطر یک مسابقه تسلیحاتی نو در دنیا همچنان وجود دارد و علت آن تخریب سیستم امنیتی در قاره اروپاست.

پوتین یادآور شد: در حال حاضر سیستم امنیتی اروپا بطور جدی آسیب دیده و تضعیف شده و این مسئله خطر بروز یک مسابقه تسلیحاتی را افزایش داده است.

وی توسعه ناتو به سمت شرق را علت اصلی رشد سریع بی اعتمادی متقابل در قاره اروپا نامید و ادامه داد: طرف روسی برای تعامل صادقانه و شفاف با سایر کشورهای اروپایی آمادگی دارد و خواهان برقراری مشارکت همه جانبه با شرکای دیرین خود در این قاره است.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد: فدراسیون روسیه و کشورهای اروپایی دارای منافع مشترک بسیاری هستند که شامل مسائل مربوط به امنیت، ثبات راهبردی، مراقبت های بهداشتی و درمانی، تحصیلات، ف عالیت های د یجیتالی، عرصه انرژی، فرهنگ، علوو فناوری و حل و فصل مسائل اقلیمی و محیط زیست می گردد.

ولادیمیر پوتین تأکید کرد که تهدید مناقشات گذشته و تکرار اشتباهات مانع از آن شده که روی حل و فصل مسائل مهم کنونی تمرکز گردد. وی نوشت: هدف مشترک و غیرقابل انکار ما - تأمین امنیت کل منطقه قاره اروپا بدون هیچ خطوط تقسیم نماینده مصنوعی، عرصه واحد و برابر برای همکاری های متقابلاً سودمند و توسعه همه جانبه در راستای شکوفایی اروپا و بطور کلی دنیا است.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از این مقاله یادآور شده که بسیاری از کشورها با این اتمام حجت روبرو بودند که می بایست یا روسیه یا غرب را انتخاب نمایند. نمونه چنین سیاست شدیدالحنی در جریان فجایع اتفاق افتاده در سال 2014 در اوکراین رخ داد. کشورهای اروپایی فعالانه از کودتای غیرقانونی و نظامی اتفاق افتاده در این کشور حمایت کردند.

پوتین با اشاره به اینکه قرار دادن مقامات کی یف در مقابل انتخاب بین روسیه و اتحاد با غرب، آغازگر وقوع فاجعه در اوکراین بود، یادآور شد که ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری وقت اوکراین با درخواست های مخالفان موافقت نموده بود تا اوضاع تثبیت شده و آرامش برقرار گردد. وی ادامه داد: در چنین شرایطی، چرا ایالات متحده آشکارا کودتا را سازمان دهی نموده و کشورهای اروپایی بی اراده از آن حمایت کردند؟ نتیجه دخالت کشورهای غربی باعث بروز شکاف عمیق در داخل اوکراین و تصمیم مردم شبه جزیره کریمه برای خارج شدن از ترکیب اوکراین شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8765

به "تأکید پوتین درباره خطر یک مسابقه تسلیحاتی و نقش اروپا در کودتای نظامی در اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پوتین درباره خطر یک مسابقه تسلیحاتی و نقش اروپا در کودتای نظامی در اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید