بیش از 3000 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی قزوین اهدا شد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران در قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران 3285 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این استان اهدا کرد.

بیش از 3000 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی قزوین اهدا شد

کتاب های اهدایی غالباً از تازه های نشر، ویژه رده های سنی کودک و نوجوان در موضوعات یاری درسی و ادبیات، تاریخ، فلسفه و عرفان، بهداشت و ورزش، دفاع مقدس، دین، مهارت های خانه داری و علوم هستند. این منابع بعد از آنالیز و تفکیک، بین کتابخانه های عمومی تازه تاسیس، روستایی، محروم و کتابخانه های که با کمبود منابع روبرو هستند، توزیع خواهد شد.

این اقدام برای نخستین بار در استان قزوین، با پیگیری و کوشش میثاق گودرزی، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، انجام شد.

این اقدام در راستای ایجاد پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی اجرا شده است. ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تقویت مجموعه سازی کتابخانه های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه ها، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی به منظور اهدای کتاب های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات، از عمده ترین اهداف راه اندازی پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی محسوب می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5182

به "بیش از 3000 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی قزوین اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 3000 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی قزوین اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید