بزرگترین بازار مسقف دنیا تعطیل شد

به گزارش هیو بلاگ، بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف دنیا در راستای کنترل ویروس کرونا به مدت سه روز تعطیل شد.

بزرگترین بازار مسقف دنیا تعطیل شد

جهت دریافت خدمات اجرای بام باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، بازاریان تبریز در راستای کمک به کنترل ویروس کرونا و کمک رساندن به گروه پزشکی استان به صورت کاملا خودجوش با نصب اطلاعیه ای بر روی مغازه های خود به مدت سه روز از تاریخ 21 تا 23 اسفندماه اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کردند.

بازار تاریخی تبریز از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است.

بازار تبریز هم اکنون به طول یک کیلومتر بزرگ ترین مجموعه به هم پیوسته و مسقف دنیاست و در فهرست آثار ملی ثبت شده است. طاق ها و گنبدهای مقرنس بلند آن، سازه های آجری به هم پیوسته، آرایش مغازه ها، کثرت تیمچه ها، وجود انواع مشاغل و تعداد زیادی مدرسه و مسجد که در کنار سراهای بازرگانی قرار گرفته اند، این بازار را نمونه ای عالی از محیط تجارت و زندگی اسلامی و شرقی ساخته است. سبک معماری، کثرت سراها و تیمچه ها و وجود تعدادی مدرسه و مسجد نیز به این مجموعه اهمیت و امتیازی خاص داده اند. بازار ایکی قاپیلار بازار پوشاک و البسه و لوازم آرایش بخشی از بازار سرپوشیده بازار بزرگ تبریز محسوب می گردد.

بازار قدیمی تبریز به عنوان بزرگ ترین بازار مسقف دنیا با یک هکتار مترمربع وسعت در قلب بافت تاریخی این کهن شهر واقع شده و هر از چند گاهی شاهد وقوع آتش سوزی به دلیل تعدد مغازه ها و راسته های آن است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1759

به "بزرگترین بازار مسقف دنیا تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین بازار مسقف دنیا تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید