بررسی علت شلوغی امروز تهران ، بخش خصوصی مقصر است؟

به گزارش هیو بلاگ، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: در حال بررسی علل شلوغی و ازدحام امروز شهر تهران هستیم و در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران در این باره تصمیم گیری می شود.

بررسی علت شلوغی امروز تهران ، بخش خصوصی مقصر است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، شکرالله حسن بیگی معاون اجتماعی و سیاسی استاندار تهران درباره شلوغی معابر سطح شهر تهران گفت: متاسفانه امروز سطح شهر تهران از روزهای عادی هم شلوغ تر به نظر می رسید و ترافیک در برخی معابر سنگین بود.

وی ادامه داد: اطلاعات لازم را جمع آوری و برای آقای استاندار ارسال کردیم تا در جلسه ستاد مقابله با کرونا این موضوع بررسی و علت آن و همچنین راهکار لازم در این خصوص ارائه شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و دولت، کارمندان ادارات دولتی همچنان دورکار بوده و یک سوم فقط در محل کار حضور دارند. در حال حاضر در استانداری نیز به غیر از مدیران که همگی در محل کار خود حاضر هستند، دیگر کارمندان به صورت یک سوم در اداره حضور دارند.

حسن بیگی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه عاملی باعث شلوغی شهر تهران شده است، گفت: احتمال می دهم، شلوغی امروز شهر تهران به واسطه فعالیت بخش خصوصی باشد و ظاهرا بخش خصوصی از دستور و مصوبه دولت به زعم من تبعیت نکرده است و ان شاءالله این موضوع را در ستاد مقابله با کرونا که امروز عصر یا فردا تشکیل می شود، بررسی خواهیم کرد و تصمیم جدی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات سختگیرانه تری برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شرایط امروز شهر تهران اتخاذ می شود، ادامه داد: همانطور که گفتم، برداشت من این است که برخی مشاغل و شرکت های خصوصی از این دستور تبعیت نکرده اند، اما باید در ابتدا عوامل این ازدحام در شهر بررسی شود و سپس بعد از مشخص شدن این ازدحام تصمیم درستی در خصوص آن اتخاذ شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا در صورت مشاهده تخلف از سوی مشاغل خصوصی درباره حضور پرسنل در محل کار امکان گزارش آن تخلف وجود دارد، گفت: افراد در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می توانند موارد تخلف را به ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در شهر تهران که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر است، اطلاع دهند. اگر قرار باشد، در شهر دوباره شاهد ازدحام جمعیت باشیم، به عقب باز می گردیم و ممکن است دوباره شاهد شیوع مجدد بیماری باشیم.

حسن بیگی شرح داد: مردم در تعطیلات نوروز و به ویژه روز سیزدهم فروردین ماه همکاری خوبی با ما داشتند و در پارک ها و تفرجگاه ها حضور نداشتند، در حال حاضر هم باید این مصوبات اجرایی شود تا با پیک مجدد بیماری روبرو نشویم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2828

به "بررسی علت شلوغی امروز تهران ، بخش خصوصی مقصر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی علت شلوغی امروز تهران ، بخش خصوصی مقصر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید