با قطع برق، اکسیژن کابین آسانسور تمام می گردد؟

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نعمت اله نوری زاده با اشاره به از کار افتادن آسانسورها در زمان قطعی برق، اظهار کرد: این روزها که با قطع برق روبه رو هستیم، حتما مشکل قطع آسانسور و محبوس شدن اشخاص در کابین آسانسور هم پیش می آید؛ لازم است که افراد مطالب مرتبط با مواجهه با این شرایط را در خاطر بسپارند و یا این موارد، به صورت مکتوب در کنار آسانسور در همه طبقات و تابلوی اعلانات ساختمان ها نصب گردد.

با قطع برق، اکسیژن کابین آسانسور تمام می گردد؟

وی اضافه نمود: اگر پس از خروج بچه ها از آپارتمان برق رفت، حتما آنالیز کنید که آن ها از آسانسور خارج شده اند یا خیر و به بچه ها یاد بدهید که محبوس شدن در کابین آسانسور هیچ خطری ندارد و آن جا در زمان قطع برق، تنها تاریک است.

عضو هیات مدیره اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران توضیح داد: همه شهروندان باید بدانند که در زمان قطع برق، کابین آسانسور سقوط نمی کند و کسی در آسانسور از کمبود اکسیژن خفه نمی گردد؛ کابین آسانسور آنقدر سوراخ و منفذ دارد که هوا به اندازه زیاد داخل کابین جریان دارد.

نوری زاده با اشاره به راهکارهای خروج از آسانسور غیرفعال، اضافه نمود: در صورت محبوس شدن در کابین آسانسور اصلا وحشت نکنید و آرام و بدون نگرانی در کف کابین آسانسور بنشینید. با استفاده از تلفن همراه به خانواده، همسایه ها، مدیریت ساختمان، مسئول فنی و یا نگهبانی اطلاع دهید و درخواست یاری کنید.

سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی استان خوزستان گفت: اگر تلفن همراه در آسانسور آنتن دهی مناسبی نداشته باشد، با کلید یا اتوماتیک به آرامی و با فاصله به درب کابین ضربه بزنید تا همسایه ها و کسانی که از کنار آسانسور عبور می نمایند متوجه حضور شما در آسانسور شوند.

وی اضافه نمود: در صورت محبوس شدن فردی در آسانسور، خانواده، همسایه ها یا مسئول فنی ساختمان با آتش نشانی تماس بگیرند و درخواست یاری نمایند و تا رسیدن یاری، در کنار کابین بمانند و با محبوسین صحبت نمایند تا آن ها آرام بمانند.

نوری زاده گفت: محبوس شدن در آسانسور هیچگونه خطری ندارد؛ تنها مساله این است که شخص محبوس شده از تاریکی ترس داشته باشد بنابراین ضروری است که خانواده نترسیدن از تاریکی را به بچه ها آموزش دهند.

عضو هیات مدیره اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران گفت: والدین این آموزش ها را جدی بگیرند و به فرزندان شان یاد بدهند که نباید وحشت نمایند زیرا اگر خاطره بدی برایشان ثبت گردد، تا سالیان سال ترس از آسانسور را همراه خود خواهند داشت.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8638

به "با قطع برق، اکسیژن کابین آسانسور تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قطع برق، اکسیژن کابین آسانسور تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید