این مواد غذایی را هرگز داخل فر نگذارید

به گزارش هیو بلاگ، در ادامه این مطلب به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که توصیه می گردد در فر گذاشته نشوند. این مواد غذایی عبارتند از:

این مواد غذایی را هرگز داخل فر نگذارید

فلفل دلمه ای

حرارت بالاتر از 70 درجه سانتی گراد باعث می گردد بخش زیادی از ریزمغذی های موجود در فلفل دلمه ای از جمله ویتامین ها از بین برود. بهتر است غذا های حاوی فلفل دلمه ای به روش هایی با حرارت پایین طبخ گردد.

شلغم

شلغم خوراکی سرشار از نیترات است که توصیه می گردد در فر طبخ نگردد. در واقع، زمانی که شلغم تحت تاثیر حرارت بسیار بالا در فر قرار می گیرد دچار تغییراتی در بافت می گردد و ترکیبات آن مضر خواهد بود. آب پز یا بخارپز کردن برترین روش های طبخ شلغم هستند که در خصوص برخی از دستور های پخت می توان شلغم را با حرارت ملایم در تابه نیز آماده کرد.

گردو

حرارت بالاتر از 90 درجه سانتی گراد باعث می گردد ویتامین B2 موجود در گردو از بین برود. البته دستور های تهیه شیرینی و غذایی که به این روش طبخ می شوند، مسئله ای برای سلامت بدن ندارند، اما فاقد این ریزمغذی مهم موجود در گردو هستند.

خوراکی های منجمد

گرچه شاید عجیب به نظر برسد، اما نباید مواد غذایی منجمد را در فر گذاشت. دلیل این است که عدم تناسب دمایی باعث می گردد بخشی از ماده غذایی خام باقی بماند. علاوه بر این، اختلاف دمایی ناگهانی بین ماده غذایی و دمای فر زمینه تکثیر باکتری ها را تسهیل می نماید. برای جلوگیری از احتمال مسمومیت غذایی ضروری است ابتدا ماده غذایی انجمادزدایی شده و سپس در فر طبخ یا گرم گردد.

قهوه

قهوه حاوی مولکولی به نام آکریلامید است که در مجاورت با دمای خیلی زیاد، سرطان زا می گردد. در صورت تمایل به استفاده از قهوه در دستور های مختلف غذایی توصیه می گردد حرارت کمتر از 120 درجه سانتی گراد باشد.

منبع: سلامت

منبع: فرارو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13316

به "این مواد غذایی را هرگز داخل فر نگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مواد غذایی را هرگز داخل فر نگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید