انصاری: برای دور زدن محدودیت های دریایی بر ترانزیت جاده ای متمرکز شویم

به گزارش هیو بلاگ، معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برای دور زدن محدودیت های دریایی بر ترانزیت جاده ای متمرکز شویم.

انصاری: برای دور زدن محدودیت های دریایی بر ترانزیت جاده ای متمرکز شویم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران به نقل از ایرنا، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی گفت: تجارت خارجی ایران امروز یک جهت درستی یافته به طوری که تنوع در اقتصاد خارجی ما قابل توجه است. کشورهای منطقه طرف اول تجاری ایران هستند و دولت های یازدهم و دوازدهم توانسته جهت تبادل را به شرق جهت دهند، هر چند که روابط تجاری با اروپا هم ادامه دارد.

انصاری اضافه نمود: در سال گذشته از وازدات از 112 کشور به مرحله ای رسیدیم که به 120 کشور صادرات داشته ایم. حذف نفت از بودجه یکی از آرزوهای کشور بوده و بودجه بدون نفت سال جاری آغاز شده است و همین زمینه ساز تحولاتی در ساختار مالی کشور است.

وی گفت: انتظارات مردم مهمترین موضوع دولت است و تبدیل حق مسلم هسته ای به حق مسلم معیشتی مورد انتظار مردم است. فشار حداکثری آمریکا در سیاست خارجی در حوزه تحریم ها از دیگر مسائل ماست به طوری که تمرکز و انسجام مدیریتی در حوزه تحریم ها بی نظیر است. بحث دیگر، کرونا است که برای ایران هزینه های سنگینی داشته است.

انصاری گفت: وقتی از وزارت خارجه صحبت می کنیم از 143 نمایندگی در جهان صحبت می کنیم که می تواند برای کشور در خروج از این شرایط موثر باشد. وقتی از موضوع تجارت خارجی صحبت می شود، همه نگاه ها به وزارت امور خارجه باز می شود، لذا حمایت از این سازمان در ایجاد گشایش برای کشور موثر است.

وی با بیان اینکه باید بر همسایه ها و حمل و نقل جاده ای تمرکز کنیم، تاکید نمود: علاوه بر این باید بر محورهای روسیه، چین، برزیل و اتحادیه هم کار کنیم. تحلیل ما این است که باید بر صادرات هوشمند متمرکز شویم که باید در کنار آن واردات هم هوشمند باشد. این مسئله به جهش فراوری یاری بزرگی می نماید و در این راستا دولت باید قول دهد واردات کالا را ممنوع کند.

انصاری با بیان اینکه راه دور زدن تحریم ها ایجاد تهاتر است که باید ساماندهی جدیدتری پیدا کند، ادامه داد: برای دور زدن محدودیت های دریایی باید بر ترانزیت جاده ای متمرکز شویم. در این شرایط بزرگترین شکایت ما از شرایط گمرکات است. این شرایط به افزایش صادرات ایران یاریی نمی نماید. از سوی دیگر مجهز کردن مرزها و برطرف مسائل گمرکی می تواند موثر باشد.

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه گفت: تا انتها دولت درگیر کرونا خواهیم بود، اولین اثرات کرونا در عرصه بین المللی برای ما، در حوزه همسایگان است و باید متوجه باشیم مجددا دچار محدودیت ها نشویم و مرزهای ما باز باقی بماند.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4365

به "انصاری: برای دور زدن محدودیت های دریایی بر ترانزیت جاده ای متمرکز شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصاری: برای دور زدن محدودیت های دریایی بر ترانزیت جاده ای متمرکز شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید