اعلام شرایط اضطراری در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش هیو بلاگ، روز گذشته یک فضاپیمای روسی جهت و موقعیت ایستگاه فضایی بین المللی را تغییر داد. در نتیجه این رویداد فضانوردان وارد شرایط اضطراری شدند.

اعلام شرایط اضطراری در ایستگاه فضایی بین المللی

این دومین بار از ماه جولای است که یک سخت افزار روسی به چنین رویدادی منجر می گردد. اولگ نویتسکی فضانورد روس مشغول تست موتور کپسول سایوزی بود که به ایستگاه فضایی بین المللی متصل است. اما به طور ناگهانی پیشرانه های کپسول با شدت زیاد فعال شدند. در نتیجه ایستگاه فضایی از جهت و موقعیت معمول خود خارج شد.

علت دقیق این رویداد هنوز کاملاً تعیین نیست اما بخش کنترل مأموریت ناسا در هیوستن به فضانوردان بیان کرد موقعیت ایستگاه از کنترل آن خارج شده و به آنها دستور داد تا فرایندهای اضطراری را اجرا نمایند.

راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) هم در بیانیه ای بیان کرد موقعیت و جهت ایستگاه فضایی بین المللی به طور موقت تغییر کرد اما به سرعت اصلاح شد و هیچ یک از خدمه در معرض خطر نیستند.

هیچ یک از سازمان های فضایی آمریکا یا روسیه اعلام نکردند ایستگاه فضایی بین المللی چه اندازه یا برای چه مدتی از کنترل خارج شده بوده است.

علاوه بر فضانوردان روس و آمریکایی که در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت دارند، اکنون یک بازیگر و کارگردان هم مشغول فیلمبرداری در آنجا هستند. قرار است این دو فردا به زمین بازگردند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9598

به "اعلام شرایط اضطراری در ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط اضطراری در ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید