اشاره تلویحی وزیر خارجه پاکستان به احتمال ملاقات عمران خان و مودی

به گزارش هیو بلاگ، وزیر خارجه پاکستان با اشاره به تنش های اخیر میان اسلام آباد و دهلی نو گفت: در دنیای سیاست نباید احتمالا ملاقات نخست وزیران دو کشور را صفر دانست.

اشاره تلویحی وزیر خارجه پاکستان به احتمال ملاقات عمران خان و مودی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان اعلام نمود: اگرچه احتمال ملاقات نخست وزیران هند و پاکستان کم است ولی نباید آن را صفر دانست.

وی توضیح داد: در دنیای سیاست هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و یکی از این اتفاقات غیر قابل پیش بینی می تواند ملاقات نخست وزیر هند و پاکستان در شرایط کنونی باشد.

قریشی گفت: ما سفر خوبی به عربستان داشتیم و در رابطه با آخرین تحولات منطقه با سران سعودی سخن گفتیم.

وزیر خارجه پاکستان گفت: عمران خان در خصوص معضل کشمیر با سران سعودی سخن گفت و کوشش کرد آنها را برای همکاری بیشتر مجاب کند.

معاون حزب تحریک انصاف تاکید نمود: روشی که دولت هند برای حل مساله کشمیر پیش رو گرفته محکوم به شکست است و دولت مردان دهلی نو باید مانند گاندی و نهرو به مساله کشمیر نگاه نمایند.

وی اضافه کرد: پس از 54 سال شورای امنیت سازمان ملل بازهم در خصوص کشمیر جلسه برگزار کردند و حتی رسانه های غربی نیز اتفاقاتی که در کشمیر رخ می دهد را شدیدا محکوم می نمایند.

قریشی گفت: تا کنون در خصوص زمان و احتمال ملاقات عمران خان و مودی گفتگویی انجام نشده است ولی نباید این احتمال را نزدیک به صفر دانست.

در حال حاضر نخست وزیران هند و پاکستان برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر نموده اند و قرار است به صورت جداگانه با ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار داشته باشند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 89

به "اشاره تلویحی وزیر خارجه پاکستان به احتمال ملاقات عمران خان و مودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشاره تلویحی وزیر خارجه پاکستان به احتمال ملاقات عمران خان و مودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید