سفارت آمریکا در دهلی نو به شهروندانش هشدار داد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سفارت آمریکا در هند تنها 2 روز پس از آغاز سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به دهلی نو با انتشار بیانیه ای به شهروندانش هشدار داد.

سفارت آمریکا در دهلی نو به شهروندانش هشدار داد

در بیانیه صادره از سوی سفارت آمریکا در هند به شهروندان این کشور هشدار داده شده است که رعایت کامل جوانب احتیاط را به ویژه در اماکن شلوغ و تجمعات اعتراضی به کار ببرند.

این درحالیست که ناآرامی های شهر دهلی در چهارمین روز متوالی 18 قربانی گرفت. این آمار نتیجه درگیری میان طرفداران و مخالفان قانون نفاق انگیز حق شهروندی است.

گزارش ها حاکی از آن است که منازل و محل کسب و کار مسلمانان هدف رفتارهای خشونت آمیز قرار گرفته است.

شمار مجروحین نیز 189 نفر اعلام شده که تعداد زیادی از آنها بستری شده اند و خشونت ها اغلب بر محله های مسلمان نشین شمال شرق دهلی متمرکز است.

اولین آمار قربانیان روز دوشنبه ساعاتی بعد از ورود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شهر احمدآباد اعلام شد.

هدف قانون جدید شهروندی ردیابی سریع مهاجران غیر مسلمانِ هندو، سیک، بودایی، آئین جین، پارسی ها (زرتشتیان) و مسیحیانی است که پیش از سال 2015 از کشورهای مسلمان پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته و به هند آمده اند.

تصویب این قانون در 11 دسامبر سال گذشته میلادی ابتدا باعث تظاهرات گسترده ای در ایالت شرقی آسام هند شد.

در ایالت های دیگر هند، برخی هراس دارند که طرح ثبت نام شهروندان که توسط دولت ناسیونالیست نارندرا مودی نخست وزیر، ارائه شده است بهانه ای باشد برای شناسایی مسلمانانی که اسناد قانونی اقامت در هند ندارند و در نهایت به اخراج آنها بینجامد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2118

به "سفارت آمریکا در دهلی نو به شهروندانش هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آمریکا در دهلی نو به شهروندانش هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید