استاندار خراسان جنوبی:کمیسیون مشترک مرزی بین استان های هم مرز با افغانستان تشکیل گردد

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: کمیسیون مشترک مرزی بین استان های هم مرز با افغانستان تشکیل گردد.

استاندار خراسان جنوبی:کمیسیون مشترک مرزی بین استان های هم مرز با افغانستان تشکیل گردد

محمد صادق معتمدیان، امروز دوشنبه دوم دی ماه، در جلسه معارفه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان که با حضور دکتر رحیمی گرجی مشاور وزیر و پیرپیران، رئیس اداری نمایندگی های داخل کشور وزارت امور خارجه برگزار گردید، اضافه کرد: باید از هم مرز بودن با کشور افغانستان به عنوان یک ظرفیت بی بدیل در جهت مبارزه با جنگ مالی نظام سلطه بر ضد کشورمان و افزایش صادرات نهایت بهره را برد.

وی اضافه کرد: باید در جهت فعال تر کردن صادرات، پل های ارتباطی را با آن کشور تقویت کنیم که این مهم با تقویت دفتر نمایندگی در استان میسر می گردد.

استاندار خراسان جنوبی به حضور پرتحرک رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان در چهار ماهه گذشته به عنوان سرپرست اشاره نمود و ادامه داد: با انگیزه بالا و پیگیری های مطلوب این نمایندگی شاهد برداشتن گام هایی اساسی در جهت رشد و توسعه پایدار منطقه خواهیم بود.

معتمدیان به ظرفیت های مثال زدنی استان به ویژه در ابعاد مالی اشاره نمود و اضافه کرد: باید با کار جهادی کوشش کرد ظرفیت های خطه زرخیز خراسان جنوبی به فعلیت درآید.

وی به لزوم انجام کار فرهنگی در استان های هم مرز با کشور افغانستان اشاره نمود و ادامه داد: باید با توجه به مشترکات گسترده تاریخی، دینی و زبان و... پروژه های ایران هراسی را که توسط کشورهای مرتجع منطقه پیگیری می گردد، با شکست روبرو کرد.

وی به آمار بالای مهاجرین کشور دوست و برادر افغانستان در چهاردهه گذشته اشاره نمود و گفت: باید با برشمردن این حمایت تاریخی از مردم مظلوم افغانستان در سال های گذشته، مناسبات فی مابین را تقویت نمود.

استاندار خراسان جنوبی به پذیرش محدود دانشجوی افغان در بعضی از دانشگاه های استان اشاره و بیان نمود: باید در زمینه جذب دانشجو و همچنین تقویت توریسم درمانی و جذب گردشگر از کشور افغانستان اقدام کرد.

معتمدیان به سفر سفیر کشورمان در افغانستان به استان اشاره نمود و اضافه کرد: در این سفر ایشان با ظرفیت های مختلف استان آشنا شد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود کنسولی کشورمان در کشور افغانستان اشاره و گفت: باید از کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای هرات، مزارشریف و قندهار بهره جست و با برپائی نمایشگاه های محصولات استان در آنجا ضمن معرفی محصولات متنوع استان به بازار بزرگ افغانستان، گامی بلند در راستای رونق صادرات برداشت.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تقدیر از وزارت امور خارجه در مورد راه اندازی معاونت مالی در آن وزارتخانه گفت: حمایت وزارت امور خارجه از استان های مرزی باید بیش از پیش صورت پذیرد، تا شاهد افزایش صادرات کشورمان باشیم.

معتمدیان به صادرات 30 درصدی کشورمان به افغانستان به وسیله استان خراسان جنوبی اشاره نمود و اضافه کرد: باید با بهره مندی بیش از پیش از پایانه های مرزی و منطقه ویژه مالی استان صادرات را افزایش داد.

وی رفت و آمد میان اتباع دو کشور را گامی مهم در جهت افزایش صادرات دانست و گفت: رونق صادرات با رونق دریافت رفت و آمدها صورت می پذیرد و باید تمامی موانع موجود را در جهت توسعه مناسبات برداشت.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: نگاه ما به افغانستان نگاه فرصت محور است و باید علیرغم تازه تاسیس بودن استان کوشش کنیم از ظرفیت ها و پتانسیل های کشور افغانستان در راستای افزایش صادرات استفاده کنیم.

در این جلسه حکم انتصاب محمد عرفانی مهارتی به عنوان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تقدیم شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1200

به "استاندار خراسان جنوبی:کمیسیون مشترک مرزی بین استان های هم مرز با افغانستان تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار خراسان جنوبی:کمیسیون مشترک مرزی بین استان های هم مرز با افغانستان تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید