ادای دین خندستان به ممیزان

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/اصفهان دبیر علمی بخش پژوهش سومین جایزه نمایشنامه نویسی کمدی خندستان، مطالعه چهره شاخص کمدی را دومین حوزه بخش پژوهش این جشنواره دانست و از همه هم دوره ها و خانوادۀ مهدی ممیزان؛ نمایشنامه نویس شاخص اصفهانی خواست تا هر اثر مربوط به او را برای تهیه آرشیوی قابل توجه درباره این نمایشنامه نویس اصفهانی، به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

ادای دین خندستان به ممیزان

لیلا پرویزی، کارگردان، مدرس و پژوهشگر تئاتر با بیان اینکه بخش پژوهش جشنوارۀ خندستان در دو حوزه مقاله جستار و تجربه نگاری در زمینه کمدی و مطالعه چهره شاخص کمدی طراحی شده شرح می دهد: در بخش مقاله، جستار و تجربه نگاری، زمینه برای هر مورد و موضوعی که پیرامون کلام گونه کمدی باشد باز است و محدودیتی وجود ندارد.

او ادامه می دهد: از آنجایی که این جشنواره بر محور نمایشنامه نویسی بنا شده و در پی یک چهره شاخص نمایشنامه نویسی کمدی در استان اصفهان بودیم، با تحقیق و پژوهش متوجه شدیم که متعبرترین و اثرگذارترین گروه کمدی اصفهان گروه ارحام صدر است و چون مردِ در سایه و نمایشنامه نویس این گروه مهدی ممیزان بود، تصمیم گرفتیم این بخش از پژوهش ها را به او تخصیص بدهیم.

پرویزی، مهم ترین دستاورد این بخش را دریافت هرگونه اثر درباره مهدی ممیزان می داند و تأکید می نماید: مدیوم دریافت اثر در این بخش کاملاً باز است و هر اثری اعم از عکس، فیلم، دست نوشته، مستند، نقد آثار، روایت، خاطره، انیمیشن، طراحی، گرافیک و... درباره شخصیت این هنرمند قابلیت ارسال به جشنواره را دارد و هر چیزی که بتواند روایتگر شخصیت این هنرمند عظیم باشد در این بخش جای می گیرد و دبیرخانه جشنواره از دریافت آن استقبال خواهد نمود.

به گفتۀ او، قرار نیست داوری در این بخش به صورت برگزیده های اول، دوم و سوم انجام گردد. بلکه به برترین آثاری که ارسال می گردد، جایزه داده خواهد شد.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان می نماید: انتظار داریم هم دوره های مرحوم ممیزان که هنوز در قید حیات هستند و از او خاطراتی دارند و از آن مهم تر خانواده ایشان که حتماً منابع زیادی درباره او دارند در این بخش به ما یاری نمایند تا بتوانیم یک مجموعه ارزشمند برای معرفی او به تاریخ تئاتر کشورمان هدیه کنیم.

دبیر علمی بخش پژوهش سومین جایزه نمایشنامه نویسی کمدی خندستان با بیان اینکه در بخش پژوهش محدودیتی برای ارسال اثر وجود ندارد، می گوید: وقتی می گوییم مقاله با موضوع کمدی یعنی هیچ مقاله دیگری پذیرفته نخواهد شد پس این فیلتر خودش یک محدودیت ایجاد می نماید. بنابراین محدودیت دیگری در این بخش برای آثار قرار داده نشده است. در مرحله دوم به این فکر کردیم که نویسندگان و پژوهشگران کشور را ترغیب کنیم تا در این حرکت فرهنگی شرکت نمایند و حتی مطالبی که از قبل دارند را در این فرصت کوتاه تحویل بگیریم تا در کتاب خندستان چاپ شوند.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری جشنواره خندستان، او با اشاره به انتشار کتاب خندستان که مجموعه ای از برگزیده های مقاله ها، جستارها و تجربه نگاری های شرکت نمایندگان است، تاکید می نماید: امیدواریم بتوانیم یک زیرساخت تئوری خوب برای دست اندرکاران اجرای نمایش کمدی در سال های آینده ایجاد کنیم و این کتاب را با چاپی باکیفیت و پخش سراسری به منزله تشکر از زحمات شرکت نمایندگان منتشر کنیم.

پرویزی در سرانجام از همه صاحبان اندیشه و قلم و پژوهشگران عرصه هنرهای نمایشی و علاقمندان به کمدی دعوت می نماید که آثارشان را در دو بخش نمایشنامه نویسی کمدی و پژوهش برای تقویت زیرساخت های اندیشه در حوزه کمدی تا 15 مهر ماه به سایت جشنواره سراسری خندستان به نشانی www.khandestan-isf.ir ارسال نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9287

به "ادای دین خندستان به ممیزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادای دین خندستان به ممیزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید