ابلاغ موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای مدیریت زلزله

به گزارش هیو بلاگ، تهران (پانا) - با امضای معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا ابلاغ شد.

ابلاغ موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای مدیریت زلزله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت هیئت وزیران در جلسه مورخ 28 آبان 1399، با صدور مجوز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد درخصوص تأسیس مرکز منطقه ­ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب­آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا موافقت کرد.

هدف اصلی مرکز یاد شده، کمک به کشورهای واقع در غرب و مرکز آسیا در زمینه مدیریت کاهش ریسک زلزله و توسعه روش های مناسب جهت ایجاد تاب آوری نسبت به زلزله های احتاقتصادی براساس خصوصیات فیزیکی، اجتماعی - اقتصادی و فرهنگی است و به شکل یک بستر پژوهشی و آموزشی در زمینه پیشگیری و آمادگی عمل می کند.

همچنین تأکید اصلی فعالیت های این مرکز بر انجام تحقیقات، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، ارایه توصیه های سیاستگذاری، تسهیل انتقال فناوری و ترویج همکاری و تبادل تجربیات منطقه ای است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6274

به "ابلاغ موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای مدیریت زلزله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای مدیریت زلزله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید