آنچه دانشمندان در خصوص کروناویروس جدید می دانند

به گزارش هیو بلاگ، ماریا ون کرخووه از سازمان بهداشت جهانی گفت: هرچه این ویروس بیشتر گسترش یابد، فرصت های بیشتری برای تغییر دارد.

آنچه دانشمندان در خصوص کروناویروس جدید می دانند

چندین کشور اروپایی پروازهای خود از انگلیس را به دلیل ترس از کرونا ویروس جدید که میلیون ها نفر را در انگلیس را مجبور به لغو برنامه های کریسمس خود نموده، ممنوع نموده اند.

آلمان، هلند، بلژیک، اتریش و ایتالیا محدودیت های سفر به انگلیس را اعلام کردند زیرا دانشمندان هشدار دادند که سویه جدید کروناویروس با سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود گسترش می یابد.

با افزایش سریع سطح عفونت بیماری در انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که لندن و جنوب شرقی انگلیس تحت سخت ترین قوانین قرنطینه معروف به سطح 4 قرار می گیرند که در نتیجه فروشگاه های غیر ضروری، سالن های ورزشی، سینماه، آرایشگاه ها و سالن های بولینگ برای مدت دو هفته در این شهر مجبور به تعطیلی می شوند، در حالی که دیدار افراد با یک نفر دیگر از یک خانه دیگر در یک فضای عمومی خارجی نیز محدود خواهد شد.

جانسون گفت: سیاست حباب که اجازه می دهد تا حداکثر سه خانوار در طول دوره تعطیلات در مناطقی از کشور که تحت محدودیت های سطح 4 نیستند با یکدیگر دیدار داشته باشند، به شدت محدود خواهد شد و این سطح فقط در روز کریسمس اعمال می گردد.

جهش ویروس

ماریا ون کرخوو سرپرست فنی کووید 19 برای سازمان بهداشت جهانی، روز یکشنبه به بی بی سی گفت که مقامات بهداشت انگلستان برای اولین بار نوع جدید از کرونا ویروس را که دانشمندان انگلیسی آن را VUI - 202012/01 نامیده اند، در این کشور شناسایی شده است.

سایمون کلارک، دانشیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ انگلستان، نیز به NBC News گفت که جهش ویروس ها بسیار رایج است.

وی اضافه نمود: وقتی ویروس ها باعث عفونت می شوند، وارد سلولهای ما می شوند و سلول را تحویل می گیرند تا نسخه های بیشتری از خود را برای فراوری مثل فراوری نمایند و هر بار که این کار را انجام می دهند، برای هر ویروس جدید یک سری مواد ژنتیکی جدید ساخته می گردد که فشار جدید مطمئناً مناسبتر از نمونه قبلی خود است.

سازمان بهداشت جهانی 19 دسامبر در توییتر خود نوشت که ما در خصوص نوع جدید ویروس کووید 19 با مقامات انگلیس در ارتباط نزدیک هستیم. آنها همچنان اطلاعات و نتایج تجزیه و تحلیل و مطالعات مداوم خود را به اشتراک می گذارند. ما با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی های این نوع ویروس و هرگونه پیامد، کشورهای عضو و عمومی را به روز خواهیم کرد.

کریس ویتی، مدیر ارشد پزشکی انگلیس روز شنبه در بیانیه ای هشدار داد که ویروس جهش یافته با سرعت بیشتری در حال گسترش است اما وی گفت که تا به امروز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس جدید از نظر بیماری شدید یا مرگ و میر قویتر شده است.

تاثیر بر روی واکسیناسیون

پاتریک والنس، مشاور ارشد علمی دولت انگلیس روز شنبه در جلسه توجیهی خبری گفت: فرضیه کاری ما از همه دانشمندان این است که پاسخ واکسن باید برای این ویروس مناسب باشد.

اما راویندرا گوپتا استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج گفت که او نگران است که ویروس در مسیری قرار گیرد تا در برابر واکسن ها مقاوم گردد.

وی گفت: اگرچه ممکن است ویروس فعلا در برابر واکسن مقاوم نباشد، اما ممکن است پس از این تغییرات به نقطه مقاوم شدن در برابر واکسن برسد.

با این حال، کلارک دانشیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ انگلستان گفت که هر سال نسخه های مختلف واکسن آنفلوانزا مورد احتیاج است و او نمی داند که چرا این ویروس کرونا نمی تواند یکسان باشد.

جلوگیری از گسترش

ون کرخووه سرپرست فنی کووید 19 برای سازمان بهداشت جهانی گفت که نوع جدید از کروناویروس تا به امروز در دانمارک، هلند و استرالیا شناسایی شده است.

وی گفت: هرچه این ویروس بیشتر گسترش یابد، فرصت های بیشتری برای تغییر پیدا می نماید، بنابراین ما در حال حاضر باید تمام کوشش خود را برای جلوگیری از گسترش آن انجام داده تا با حداقل رساندن این گسترش احتمال تغییر آن را نیز کاهش دهیم.

وی اضافه نمود که مشخص توالی بیشتر برای مشخص اینکه آیا این نوع کروناویروس جدید در جاهای دیگر جریان دارد، قطعا برای ما مفید خواهد بود.

گوپتا استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج گفت که فشار جدید ویروس باید باعث نگرانی در ایالات متحده و سایر کشورها نیز گردد. وی هشدار داد که ویروس می تواند دوباره جهش یابد و مردم باید نظارت خود را افزایش دهند.

دکتر جولیان تانگ، یک ویروس شناس بالینی در دانشگاه لستر، در بیانیه ای گفت: در انگلیس، محدودیت های شدید جدید سطح یک اقدامات لازم برای کنترل ویروس است اما وی هشدار داد که حتی چند ساعت در روز کریسمس نیز می تواند منجر به افزایش عفونت گردد

بنابراین مقامات همچنان از افراد در سطح پایین انگلیس می خواهند تا حد ممکن فاصله اجتماعی را حفظ نمایند.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند