آمریکا 130 میلیون دلار از یاری های نظامی به مصر را تعلیق می نماید

به گزارش هیو بلاگ، منابع آگاه به یک خبرگزاری انگلیسی گفتند که دولت آمریکا میخواهد به علت مسائل مربوط به حقوق بشر، یاری نظامی یکصد و سی میلیون دلاری به مصر را تعلیق کند.

آمریکا 130 میلیون دلار از یاری های نظامی به مصر را تعلیق می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی رسانه ها از تصمیم دولت آمریکا به ریاست جو بایدن برای تعلیق یاری نظامی به مصر خبر دادند.

سه منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که دولت بایدن از ارائه 130 میلیون دلار از یاری های نظامی به مصر به علت نگرانی های حقوق بشری، خودداری می نماید.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ماه سپتامبر هشدار داده بود اگر مصر به شرایط خاص مربوط به حقوق بشر توجه نکند، این یاری ها متوقف خواهد شد.

گروه های حقوق بشر از دولت آمریکا خواسته بودند تا کل 300 میلیون دلار یاری مالی نظامی خارجی به دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را مسدود کند.

به نوشته رویترز، یک منبع آگاه در این باره شرح داد که اعضای کنگره آمریکا در خصوص تصمیم دولت برای خودداری از یاری ها، که 10 درصد از 1.3 میلیارد دلاری را تشکیل می دهد که انتظار می رود مصر در امسال از آمریکا دریافت کند، آگاه شده اند.

این منبع گفت که تا به امروز هیچ برنامه ای برای متوقف کردن بقیه این یاری ها وجود ندارد.

سناتور دموکرات کریس مورفی از این تصمیم استقبال نموده و گفت که السیسی نتوانسته شرایط حقوق بشر محدود و کاملا قابل دستیابی دولت را برآورده کند.

به نوشته رویترز، مورفی در بیانیه ای توضیح داد: این پیغام مهمی را به خارج از کشور ارسال می نماید که ما از تعهد خود به حقوق بشر با عمل حمایت خواهیم کرد و روزهایی که دیکتاتورها چک های سفید از آمریکا دریافت می نمایند، گذشته است.

وزارت امور خارجه هنوز به درخواست برای اظهار نظر درباره تعلیق این یاری نظامی پاسخ نداده است.

در نیمه آبان ماه بود که وزرای خارجه آمریکا و مصر طی نشست شروع گفت وگوهای راهبردی دو کشور، ضمن تاکید بر راه های افزایش همکاری ها در زمینه های مالی و امنیتی، این ملاقات را فرصتی برای پیشبرد هر یک از این زمینه های همکاری دانستند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10564

به "آمریکا 130 میلیون دلار از یاری های نظامی به مصر را تعلیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 130 میلیون دلار از یاری های نظامی به مصر را تعلیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید