آخرین شرایط ایرانیان مقیم میانمار و هشدار وزارت خارجه

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی تحولات اخیر در میانمار در مورد آخرین شرایط ایرانیان مقیم اظهارداشت: آخرین شهروند به جامانده، یک خانم ایرانی است که سفارت در کوشش است ضمن کسب اطمینان از سلامت و امنیت ایشان، یاری لازم برای خروج ایشان از میانمار را انجام دهد.

آخرین شرایط ایرانیان مقیم میانمار و هشدار وزارت خارجه

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امورخارجه، سعید خطیب زاده اضافه نمود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند که بعنوان اکردیته در میانمار معین شده است، در دوره کرونا با معدود شهروندان ایرانی در این کشور در تماس بوده و به خروج آن ها از میانمار یاری نموده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن توصیه به هموطنان برای خودداری از سفر به این کشور تا فراهم شدن شرایط مناسب بهداشتی و امنیتی، به سایر شهروندان ایرانی که احیانا در این کشور هستند، اکیدا توصیه کرد: در اسرع وقت شرایط و درخواست های احتمالی خود را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند اطلاع دهند تا یاری لازم انجام گردد.

رسانه های بین المللی صبح امروز از وقوع یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم میانمار خبر دادند، کودتایی که با واکنش سازمان ملل، رهبران کشور های دنیا و عمدتا مقام های بلندپایه غربی همراه بود و آن ها ضمن محکوم کردن این کودتا خواهان آزادی رهبران بازداشت شده در این کشور شدند.

کشور میانمار سحرگاه امروز اول فوریه (به وقت محلی) شاهد یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم اتحاد ملی برای دموکراسی (NLD) بود، حزبی که در انتخابات پارلمانی آبان ماه سال جاری برنده شد.

یک شبکه تلویزیونی نزدیک به ارتش میانمار گفت که ارتش، حاکمیت این کشور را به مدت یکسال در اختیار گرفته و مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش را به عنوان رییس جمهوری انتخاب نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7183

به "آخرین شرایط ایرانیان مقیم میانمار و هشدار وزارت خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط ایرانیان مقیم میانمار و هشدار وزارت خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید