منع سفر به ایران از چندین کشور

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی سازمان هواپیمایی از تمدید تعلیق پرواز ها از مبدا و مقصد انگلستان تا خاتمه بهمن اطلاع داد گفت: مسافرانی که پیش از سفر به ایران در کشور هایی نظیر انگلیس، ژاپن، زیمبابوه، آنگولا و بوتسانا و چندین کشور دیگر حضور داشته اند، از سفر به ایران منع خواهند شد.

منع سفر به ایران از چندین کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدحسن ذیبخش گفت: به دنبال تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا (واریانت جدید کرونا) در جهان که اولین بار از کشور انگلستان گزارش شده است، ابتدا به منظور جلوگیری از ورود این ویروس به کشور، پرواز ها از مبدا و مقصد انگلستان که از اول دی ماه جاری به حالت تعلیق درآمده بود طبق ابلاغ وزارت بهداشت و کمیته ملی مقابله با ویروس کرونا برای سومین بار تا سرانجام بهمن ماه جاری تمدید شد.

* منع سفر به ایران از چندین کشور

وی اضافه نمود: کشور هایی از جمله انگلستان، ژاپن، زیمبابوه، نامیبیا، آنگولا، موزامبیک، مالاوی، زامیبیا و بوتسانا و چند کشور دیگر که تا 21 دی واریانت های جهش یافته نگران نماینده در آن ها گزارش شده است مشمول قوانین بهداشتی سختگیرانه خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: کسانی که در عرض 2 هفته قبل از ورود به کشور در یکی از کشور های فوق اقامت یا حضور داشته اند و یا مبدا سفرشان از این کشور ها بوده باشد، از سفر به ایران منع خواهند شد و اجازه ورود به ایران فقط برای سفر هایی صادر می گردد که از اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده و یا توجیه سفرشان توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا تایید شده باشد.

ذیبخش گفت: مسافران وارده از این کشور ها در صورت دریافت مجوز برای ورود به کشور و همچنین همه مسافرانی که در مدت 14 روز گذشته در یکی از کشور های اتحادیه اروپا حضور داشته باشند باید متعهد به قرنطینه 14 روزه به محض ورود به کشور بوده و ملزم به همکاری کامل با تیم های بهداشتی طبق دستورات هستند.

* احتمال تعلیق مجدد پرواز های انگلستان با تقاضای ستاد مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه هیچ مسافری از مبدا انگلیس پذیرفته نخواهد شد و امکان سفر از ایران به انگلیس نیز وجود نخواهد داشت، اضافه نمود: در صورت تقاضای ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق پرواز ها به کشور مذکور تمدید خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه نمود: همچنین پرواز شرکت های هواپیمایی خارجی که به انتقال مسافران از انگلستان به ایران اقدام نمایند، لغو می گردد و چنانچه مسافر بیماری وارد کشور گردد به وسیله وزارت بهداشت قرنطینه می گردد.

ذیبخش اظهار کرد: در صورت اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود این ویروس در سایر کشورها، به طور قطع پرواز به این کشور ها نیز لغو می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6997

به "منع سفر به ایران از چندین کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع سفر به ایران از چندین کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید