یادمان سه متری ملاصدرا در مشهد نصب شد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی، روز گذشته همزمان با اول خردادماه به مناسبت سالروز بزرگداشت ملاصدرا از یادمان دائمی این صدرالدین محمد ابراهیم قوامی شیرازی ملقب به ملاصدرا در مشهد رونمایی شد.

یادمان سه متری ملاصدرا در مشهد نصب شد

مجتبی منتظری معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: یادمان حکیم و فیلسوف شهیر ایران و بنیانگذار حکمت متعالیه توسط هنرمند ملک دادیار گروسیان از اساتید عظیم و نامی دانشگاه های ایران در ارتفاع 3 متر در مدت زمان 5 ماه از جنس فایبر گلاس ساخته شده است.

وی ادامه داد: در راستای تکریم و تقدیر از نام آوران عظیم کشور خراسان و برنامه ریزی جهت معرفی شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ کشور، سردیس و پیکره این افراد را در سطح شهر جانمایی می کنیم. امروز به مناسبت روز عظیمداشت ملاصدرا که تاثیر بسیاری در علم فسلفه داشته است، یادمان آن در تقاطع ملاصدرا جانمایی شد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان نمود: هدف ما این است که مردم با دیدن این یادمان از مفاخر خود یاد نمایند.

اضافه می گردد، این مجسمه را که در محله احمدآباد، ابتدای بولوار ملاصدرای مشهد جانمایی شده ملک دادیار گروسیان از مجسمه سازان شناخته شده کشور و دارای نشان درجه یک هنری ساخته است. وی در نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر و شهدای مشهد نیز که در آذر 98 برگزار گردید، حضور داشت و مجسمه محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر خراسانی را ساخت.

مجسمه ملاصدرا دومین ساخته گروسیان برای شهر مشهد که ساخت آن 5 ماه زمان برده است و جنس مجسمه فایبرگلاس است و اسکلت بندی فلزی و آهن کشی دارد. سطح روی آن هم بتن گلاسه است که رنگ آمیزی شده است.

اول خردادماه در تقویم رسمی کشور به نام صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به مُلاصَدرا و صدرالمتألهین حکیم و فیلسوف شیعه ایرانی سدهٔ یازدهم هجری قمری و بنیان گذار حکمت متعالیه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8271

به "یادمان سه متری ملاصدرا در مشهد نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادمان سه متری ملاصدرا در مشهد نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید