گپی کوتاه با یک نوازنده ترکمن ، باید نشاط و شادابی به مردم هدیه کنیم

به گزارش هیو بلاگ، نوازنده ترکمن دارنده عنوان دوم نخستین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: موسیقی می تواند در این اوضاع کرونایی جامعه، نشاط و شادابی به مردم هدیه کند به شرطی که نوازندگان، نواهای دلنشین فراوری و امید را در دل مردم زنده نمایند.

گپی کوتاه با یک نوازنده ترکمن ، باید نشاط و شادابی به مردم هدیه کنیم

به گزارش خبرنگاران آنامراد رستگاری، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: تک تک افراد جامعه در این شرایطی که نوعی ترس و نگرانی در جامعه ایجاد شده است، وظیفه ای دارند، که هنرمندان موسیقی مقامی نیز می توانند با فراوری آهنگ های بانشاط، جانی تازه به پیکر بیمار جامعه ببخشند.

وی که در دوران دفاع مقدس با ساختن و خواندن نواهای حماسی، جوانان ترکمن خطه مرزی جرگلان را به حضور در جبهه ها و رویارویی با دشمن بعثی برمی انگیخته است، با بیان اینکه می توان این بیماری را نیز فرصتی برای ابراز محبت دانست، گفت: تعطیلی مراسم ها و تمامی برنامه های فرهنگی، به دلیل شیوع کرونا موجب شد من به فکر خلق آثاری جدید در خانه باشم و روزانه اجراهای خود را در فضای مجازی بازنشر کنم.

  • آشنایی با موسیقی نواحی خراسان شمالی

رستگاری اضافه نمود: به صورت مجازی، کلیپ های تصویری آموزش را در اختیار هنرجویان و دیگر افراد علاقه مند به موسیقی مقامی قرار می دهم و پاسخگویی برخط در برخی از ساعات روز به سووالات شاگردانم و کوشش برای برطرف ابهامات آنها بخش دیگری از سهم من به عنوان یک نوازنده موسیقی در مبارزه با کروناست.

این نوازنده موسیقی مقامی ترکمن، اظهار داشت: همصدا با همه پزشکان و پرستاران که اعلام نموده اند تنها راه علاج این بیماری خانه نشینی است، من نیز وظیفه خود می دانم به عنوان فردی کوچک از جامعه هنرمندان، هم وطنانم را به نشستن در خانه دعوت نموده و به آنها بگویم که در خانه ماندن تنها راه قطع زنجیره انتقال این بیماری است.

آنامراد رستگاری، زاده 1338 در روستای مرزی بک پولاد شهرستان راز و جرگلان است و در خانواده ای پرورش یافته که چندین نسل پیشینه موسیقی داشته اند. پدرش صفر مراد رستگاری از بخشی های معروف بود که او هم شاگرد پدرش دولت مراد بوده است.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2476

به "گپی کوتاه با یک نوازنده ترکمن ، باید نشاط و شادابی به مردم هدیه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گپی کوتاه با یک نوازنده ترکمن ، باید نشاط و شادابی به مردم هدیه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید