کره جنوبی همسایه شمالی را به واکنش قاطع تهدید کرد

به گزارش هیو بلاگ، به دنبال وخامت اوضاع بین دو کره، منابع آگاه از آماده باش ارتش کره جنوبی و واکنش محکم این کشور در صورت تداوم تنش ها خبر دادند.

کره جنوبی همسایه شمالی را به واکنش قاطع تهدید کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به دنبال تنش بین کره شمالی و جنوبی و انفجار یک دفتر ارتباطی بین دو کشور در خطوط مرزی، منابع آگاه از تشدید اوضاع و تهدید مقامات دو طرف علیه هم اطلاع دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری الجزیره رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی سه شنبه عصر پس از انتها نشست فوق العاده گفت که در صورتی که کره شمالی به تشدید تنش ها ادامه دهد کره جنوبی واکنش قاطع نشان خواهد داد. بعضی منابع گفتند که ارتش کره جنوبی در آماده باش کامل به سر می برد.

خبرگزاری یونهاپ سه شنبه به نقل از منابعی گفت که به نظر می رسد کره شمالی دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ یانگ را در منطقه عمدا منفجر کرد .

به دنبال این فعل و انفعال، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در واکنش به انفجار دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره و افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، از پیونگ یانگ و سئول خواست خویشتن داری نمایند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت روسیه پیگیر تحولات در شبه جزیره کره است، اما تا به امروز برنامه ای برای تماس های دیپلماتیک سطح بالا به منظور کاهش تنش ها در دستور کار قرار ندارد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز عصر سه شنبه به وقت تهران از هماهنگی نزدیک با کره جنوبی، متحد خود پس از انفجار دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کُره در منطقه مرزی اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز یک مقام ارشد دولت آمریکا در این زمینه گفت: می دانیم که کره شمالی دفتر ارتباط خود با کره جنوبی در کائه سونگ را نابود نموده و از این رو در هماهنگی نزدیک با کره جنوبی، متحد خود هستیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3979

به "کره جنوبی همسایه شمالی را به واکنش قاطع تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی همسایه شمالی را به واکنش قاطع تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید