چرا مردم دیگر در بورس سرمایه گذاری نمی کنند

به گزارش هیو بلاگ، تهران (پانا) - مردم به دلیل تصمیم های هیجانی ابلاغی به بازار بورس مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه گذاری مجدد در این بازار نیستند.

چرا مردم دیگر در بورس سرمایه گذاری نمی کنند

به گزارش تجارت نیوز، تصمیم های هیجانی ابلاغی به بازار بورس، اثر مخربی بر این بازار داشته است و مردم مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه گذاری مجدد در این بازاز نیستند.

مریم محبی، کارشناس بازار سهام گفت: در روزهای قبل و پس از ابلاغ 10 فرمان وزیر اقتصاد برای بهبود بازار سرمایه، شاهد فرایند مثبت در بازار بورس بودیم.

وی افزود: شاخص هم اینک نزدیک به عدد 1.4 میلیون واحد در حال نوسان است. هر چند این اتفاق در نوع خود مثبت ارزیابی می شود، ولی به نظر می رسد این 10 فرمان نیز نتوانسته باشد اعتماد از دست رفته سهامداران خرد به بازار سرمایه را احیا کند.

این کارشناس گفت: نظرسنجی های اجرا شده از سهامداران خرد، گواه این مهم است که تصمیم های هیجانی ابلاغی به بازار بورس، اثر مخربی بر این بازار داشته است و مردم مانند قبل به راحتی حاضر به سرمایه گذاری مجدد در این بازاز نیستند.

محبی عنوان کرد: چنانچه شیب ملایم ولی مثبت ایجاد شده در بورس، ادامه دار باشد، می توان به آینده مثبت بازار بورس در میان مدت امیدوار بود. ولی در صورت ادامه دار بودن خروج پول بخش حقیقی و عدم افزایش حجم معاملات حداقل به میزان دو برابر، پیش بینی می شود فرایند فرسایشی و خنثی در بازار بورس کماکان ادامه دار باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10509

به "چرا مردم دیگر در بورس سرمایه گذاری نمی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مردم دیگر در بورس سرمایه گذاری نمی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید