چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟

به گزارش هیو بلاگ، تجریش، جایی که امامزاده صالح معروف را در خود جای داده است و در کنار آن بازارها، پاساژها، رستوران ها و مغازه های کوچک و بزرگ دیگری نیز دیده می گردد.

چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟

در گشت وگذار امروز خود به یکی از این محله های تاریخی تهران سر می زنیم و یکی از جاذبه های گردشگری آن یعنی بازار تجریش تهران را انتخاب می کنیم. جایی که تقریبا تمام تهرانی ها با آن خاطره دارند و از قدم زدن و خرید کردن در آن انرژی مثبت می گیرند. با ما در سفری کوتاه به بازار تجریش بیایید تا از قدمت بازار تجریش، معماری بازار تجریش و بسیاری دیگر برای تان بگوییم و گشتی مجذوب نماینده در گوشه ای از تهران قدیم بزنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با بازار تجریش

بازار سرپوشیده تجریش یکی از معروف ترین بازارهای قدیمی تهران است که خرید و گشت وگذار در آن هواداران بسیاری دارد. خیلی ها از نقاط مختلف شهر، حتی آن هایی که در آن سوی مرکز زندگی می نمایند به اینجا می آیند تا گشتی در این بازار رنگارنگ بزنند.

حال وهوای خوش بازار تجریش

بازار تجریش و قدم زدن و گشت وگذار در آن یکی از معروف ترین بازارگردی های ایران و تهران است. بسیاری نه برای خرید که برای لذت بردن از جو خوب و صمیمانه این بازار، به اینجا می آیند. در بازار تجریش می توانید به گذشته های نه چندان دور سفر کنید و حس و حال پاساژگردی های شیک را کنار بگذارید.

زندگی شبانه

زندگی در بازار تجریش زمان غروب آفتاب اندک اندک جان تازه ای می گیرد و تحرک و شلوغی آن چند برابر می گردد. یکی از بزرگ ترین مجذوب نمایندهیت های بازار تجریش همین زندگی شبانه ای است که داخل و اطرافش جریان دارد و خیلی ها برای لذت بردن از حال و هوای این موقع بازار، شب ها راهی بازار تجریش می شوند.

عکاسی

عکاسی از بازار تجریش به علت رنگ های متنوع محصولات به ویژه میوه و سبزی ها، نحوه چیدمان جنس های مختلف، حضور مردم در کنار هم، ساختمان زیبای مغازه ها و بیشتر از این ها خیلی هوادار دارد. بسیاری این نقطه از تهران را برای گرفتن عکس های حرفه ای و زیبای خود انتخاب می نمایند. اگر به سرگرمی های خوشمزه علاقه دارید، تجربه یک سفر خوشمزه در شیراز را بخوانید.

شکم گردی

بازار تجریش و محله اطراف آن، خود مجموعه ای از یک شکم گردی متنوع را در اختیارتان می گذارد. از سفره خانه و رستوران های ایرانی و سنتی بگیرید تا کافه های تازه و به روزی که در آن می توانید با همراهان و دوستانتان قهوه ای داغ بنوشید. تجریش به آش فروشی های سنتی خود بسیار معروف است و همه حداقل یک بار طعم آش و حلیم های اینجا را چشیده اند. چند مغازه نانوایی در بازار هستند که می توانید نان های متنوع و سنتی و تازه را از آنجا خریداری کنید. در کنار همه این ها بازار فروش لبو و باقالی در زمستان و آبمیوه و بستنی در تابستان در اینجا داغ داغ است. از تک تک این ها لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری تعطیلات تیر ماه کجا برویم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11547

به "چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید