پاسخ مجدد صداوسیما به وزارت ارتباطات، آماده مناظره ایم

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صداوسیما بیانیه اخیر وزارت ارتباطات را ادامه سیاسی کاری و فرار از پاسخگویی درباره علت اصلی کندی اینترنت دانست و توضیح داد: چرا وزارت ارتباطات به جای پاسخگویی صریح، سوال را با سوال جواب می دهد؟

پاسخ مجدد صداوسیما به وزارت ارتباطات، آماده مناظره ایم

مهندس نافذ با بیان اینکه وزارت ارتباطات در سه سال گذشته به دلیل نداشتن دلایل قانع کردن نماینده نتوانست رای مراجع قانونی ذی صلاح را به نفع خود جلب کند اضافه کرد: به جای سوءاستفاده از شرایط تحت تأثیر بیماری کرونا و فریب افکار عمومی بهتر است این وزارتخانه مسائل فنی را در سطح بازی های سیاسی تقلیل ندهد و در این شرایط سخت مالی دنبال درآمدزایی از جیب مردم نباشد.

شیر فلکه اینترنت را بسته اند!

وی با اشاره به کندی اینترنت در چند هفته گذشته و نارضایتی مردم تأکید کرد: نظر ما این نیست که دوستان شیر فلکه اینترنت را بسته اند تا به مردم فشار بیاید و بعد بگویند تقصیر صداوسیماست که باندهای 700 و 800 را نمی دهد، اما آیا مشکل اینترنت ثابت ADSL که هم اکنون بسیاری از مشاغل تحت تأثیر آن است هم به فرکانس 700 و 800 مرتبط است؟

نافذ با بیان اینکه ما برخلاف رویه سیاسی وزارت ارتباطات باز هم کارشناسانه و فنی مباحث خود را طرح می کنیم، اضافه کرد: بیش از 300 مگاهرتز طیف فرکانس در بازه یک تا 3.6 گیگاهرتز برای شبکه تلفن همراه ظرفیت خالی وجود دارد که دوستان می توانند طبق روال همیشگی در آن خدمات ارائه دهند و پول بایت به بایت آن را از مردم بگیرند و مثل همواره درآمد خوبی کسب نمایند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این ظرفیت در کنفرانس بین المللی ارتباطات رادیویی 2019 بیش از 17 هزار مگاهرتز باند جدید به شبکه تلفن همراه تخصیص داده شد که این هم ظرفیت بسیار بزرگی برای خدمات دهی شما به مردم است.

مدیرکل نظارت و طیف فرکانس رسانه ملی با اشاره به حضور خود در اجلاس 2006 اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو و ارتباط مستمر خود با این اتحادیه مطرح کرد: برخلاف ادعای وزارت ارتباطات موضوع اصلی آن اجلاس توسعه تلویزیون دیجیتال در کل باند یو اچ اف شامل باندهای 700 و 800 مگاهرتز بود و ربطی به تخلیه باند نداشت.

خدمات رایگان صداوسیما زمینی نیست

نافذ با بیان اینکه ارائه خدمات رایگان تلویزیونی به مردم از رسانه ملی به صورت زمینی ارائه می گردد توضیح داد: برخلاف بسیاری از کشورها خدمات رایگان تلویزیونی ما روی ماهواره نیست و به وسیله همان UHF است که باند 700 و 800 قطعه ای از آن محسوب می گردد و نمی توانیم آن را قطع کنیم.

وی با اشاره به فرایند HD کردن شبکه های مختلف تلویزیونی و ارائه خدمات رایگان تلویزیون روی تلفن همراه اضافه کرد: همان طور که در جلسات کارشناسی هم بر آن صحه گذاشته شده است صداوسیما برای ارائه خدمات تلویزیون به صورت رایگان به مردم به این بستر مبتنی بر استانداردهای روز احتیاج مبرم دارد و حتی با ادامه این فرایند در سال های آینده ما در این زمینه با کمبود فرکانس هم روبرو خواهیم شد.

نافذ با تأکید بر اینکه همان گونه که در جلسات کارشناسی کمیته ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام نموده ایم آماده اندازه گیری مشترک طیف های فرکانسی هستیم، گفت: لازمه این اقدام آن است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی درک فنی لازم و در سطح استاندارد بین المللی را به ویژه درباره سرویس پخش همگانی، ماهیت اچ پی اچ تی (HPHT) و گستره جغرافیایی آن داشته باشد.

مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صداوسیما با اشاره به بیانیه اخیر وزارت ارتباطات توضیح داد: بعضی دوستان با افترا به این سازمان موضوعاتی همانند اخذ بودجه برای تخلیه باند یا مزایده باند را مطرح می نمایند که در راستای همان منش سیاسی کاری و عدم صداقت آنهاست.

نافذ در خاتمه مطرح کرد: به رغم اینکه سه سال است درخواست های غیرقانونی وزارت ارتباطات در مراجع ذی صلاح در جلسات کارشناسی رد شده است اما آماده ایم در محفلی تخصصی و به دور از فضاسازی های سیاسی مناظره کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3041

به "پاسخ مجدد صداوسیما به وزارت ارتباطات، آماده مناظره ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ مجدد صداوسیما به وزارت ارتباطات، آماده مناظره ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید