هیوندای ولستر N به عنوان خودرو اسپرت سال مجله Road &amp Track انتخاب شد

به گزارش هیو بلاگ، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2019، بسیاری از نشریات و رسانه های مطرح فعال در حوزه حمل و نقل اقدام به انتخاب بهترین خودروهای سال جاری یا سال آینده می کنند. مجله آمریکایی Road & Track یکی از این موارد است که اخیرا خودروی پرفورمنس 2020 را انتخاب کرده است. به دلیل اینکه این مجله سابقه و محبوبیت بالایی دارد، مدل های برگزیده آن معمولا مورد توجه سایر نشریات قرار می گیرند.

هیوندای ولستر N به عنوان خودرو اسپرت سال مجله Road &amp Track انتخاب شد

پیش از پرداختن به کاندیداها و برنده عنوان خودروی پرفورمنس Road & Track، باید تعریفی از این کلاس ارایه کنیم. بطور کلی کلاس پرفورمنس مدل هایی را در بر می گیرد که از موتوری قدرتمند بهره برده و شتاب و سرعت زیادی دارند. با این تعریف باید گفت کلاس پرفورمنس می تواند شامل کلاس های دیگری چون هاچبک های تند و تیز، خودروهای گرند تورر، عضلانی ها و مدل های اسپرت و سوپر اسپرت باشد.

برای انتخاب خودروی پرفورمنس سال 2020، نویسندگان مجله Road & Track یازده مدل مختلف را برگزیده و عملکرد آنها را در پیست تاندرهیل ریس وی پارک (Thunderhill Raceway Park) کالیفرنیا تست نموده اند. این مدل ها عبارتند از:

  • ب ام و M2 کامپتیشن
  • شورولت کوروت
  • هیوندای ولستر N
  • لامبورگینی هوراکان Evo
  • لکسس RC F Track
  • لوتوس Evora GT
  • مزدا میاتا RF Club
  • مکلارن 600LT اسپایدر
  • نیسان GT-R نیسمو
  • پورشه 911
  • تویوتا سوپرا

همانطور که مشاهده می کنید دست اندرکاران Road & Track خود را به مدل های گران قیمت و بسیار قدرتمند محدود ننموده و اتومبیل های ارزان قیمت و با موتوری کم حجم چون هیوندای ولستر N و مزدا میاتا RF Club را نیز انتخاب نموده اند. بد نیست بدانید ولستر N با قیمت تقریبی 30 هزار دلار ارزان ترین و مکلارن 600LT اسپایدر با 332 هزار دلار قیمت گرا ترین مدل حاضر در بررسی Road & Track به شمار می رود؛ همچنین باید اضافه کنیم قدرت موتور این خودروها بین 181 الی 630 اسب بخار متغیر است.

پس از مقایسه عملکرد یازده مدل برشمرده شده در پیست، شش خودرو به بخش نهایی راه پیدا نموده و این بار در جاده های پرپیچ و خم رشته کوه نوادا مورد ارزیابی قرار گرفته اند. شاید فکر کنید در سرانجام بررسی های به عمل آمده در پیست و جاده، نشریه Road & Track از بین لامبورگینی هوراکان Evo یا مکلارن 600LT اسپایدر یکی را به عنوان خودروی پرفورمنس 2020 برگزیده باشد. اما در عین ناباوری باید گفت این هیوندای ولستر N است که توانسته بیش از بقیه نظر مثبت نویسندگان مجله آمریکایی را جلب نموده و عنوان مذکور را از آن خود کند. گفتنی است در انتخاب خودروی پرفورمنس سال، مجله Road & Track فاکتورهایی چون سرعت، رکورد ثبت شده در پیست، بازخورد و لذت رانندگی در پیست و جاده را مد نظر قرار می دهد.

منبع: Carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 986

به "هیوندای ولستر N به عنوان خودرو اسپرت سال مجله Road &amp Track انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای ولستر N به عنوان خودرو اسپرت سال مجله Road &amp Track انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید