هفته نشر دانشگاهی آمریکا با شعار تغییرات اقلیمی

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، هفته انتشارات دانشگاهی در آمریکا معمولاً در ماه های آخر سال میلادی به صورت سمبلیک برگزار می شود؛ ولی امسال این هفته کمی رنگ و بوی آکادمیک به خود گرفته است و با همکاری اتحادیه ناشران دانشگاهی در این کشور کمپینی برای افزایش فعالیت ناشران در دانشگاه ها راه اندازی شده است.

هفته نشر دانشگاهی آمریکا با شعار تغییرات اقلیمی

امسال هفته نشر دانشگاهی از هشتم نوامبر آغاز شده و قرار است تا 12 نوامبر ادامه داشته باشد. امسال ناشران دانشگاهی در کمپین مذکور هدف خود را ارتقای سطح آموزشی کتاب های چاپ شده و تمرکز روی تغییرات اقلیم و آب و هوای کره زمین متمرکز کرده اند.

طبق آمارهای ارائه شده از طریق اتحادیه ناشران دانشگاهی (AUP) در یک دهه گذشته تعداد کتاب های چاپ شده از طریق انتشاراتی های وابسته به دانشگاه های آمریکا افزایش یافته است؛ ولی به نظر می رسد کیفیت، رشد قابل ملاحظه ای نداشته و باید بیشتر به مسائل کاربردی توجه شود.

امسال در هفته نشر دانشگاهی بیشتر ناشران در دانشگاه های آمریکا لیستی از کتاب های خود درباره موضوعات مطرح شده ارائه کردند و به نظر می رسد قرار است اتحادیه مذکور از بودجه های دولتی نیز برای ارتقای کیفیت و کمیت کتاب های خود استفاده کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9842

به "هفته نشر دانشگاهی آمریکا با شعار تغییرات اقلیمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "هفته نشر دانشگاهی آمریکا با شعار تغییرات اقلیمی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته نشر دانشگاهی آمریکا با شعار تغییرات اقلیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید