تحصیل رایگان یا مقرون به صرفه در کدام کشورها امکان پذیر است؟ (قسمت دوم)

به گزارش هیو بلاگ، تحصیل رایگان در اروپا و اینکه در کدام کشورهای اروپایی و یا آمریکایی نظام تحصیل رایگان هنوز وجود دارددر این مقاله مورد آنالیز قرار داده شده است در این بخش با 6 کشور دیگر که دارای دانشگاه های رایگان یاکم هزینه هستند آشنا می شویم.

تحصیل رایگان یا مقرون به صرفه در کدام کشورها امکان پذیر است؟ (قسمت دوم)

وجود کیفیت و امکانات در دانشگاه های اروپایی و یا آمریکایی این فکر را برای بعضی از دانشجویان ایجاد می نماید که چگونه یا در کدام یک از این کشورها می توان با هزینه کم یا رایگان تحصیل کرد، به طوری که امکان تحصیل در آن ها مقدمات موفقیت های بزرگتر را برای آن ها ایجاد کند؛ از این رو در بخش دوم مقاله به کشورهای دیگری که در این زمینه امکاناتی را فراهم نموده اند، پرداخته ایم.

| یونان | ایتالیا | اسپانیا | آرژانتین | هند | تایوان

تحصیل رایگان (یا با هزینه اندک) در یونان

تمام دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می توانند به طور رایگان در تمام دانشگاه های دولتی یونان (به جز بعضی از دوره های کارشناسی ارشد) تحصیل نموده و تمام کتاب های درسی شان را نیز رایگان دریافت نمایند. دانشجویان بین المللی هم واجد شرایط تحصیل در مراکز آموزش عالی با هزینه کم نزدیک به 1500 یورو (1600 دلار آمریکا) در سال هستند. یونان کمترین هزینه زندگی در اتحادیه اروپا را دارد.

تحصیل رایگان (یا با هزینه اندک) در ایتالیا

اگرچه دانشگاه های خصوصی ایتالیا با شهریه های به نسبت بالایشان شناخته می شوند، دانشگاه های دولتی این کشور با شهریه هایی نزدیک به 850 تا 1000 یورو در سال (900 تا 1060 دلار آمریکا) برای تحصیل در مقطع کارشناسی، به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر هستند. دانشجویان اروپایی نیز مانند دانشجویان ایتالیایی واجد شرایط ویژه اقتصادی مانند وام ها، یاری هزینه های تحصیلی، بورسیه ها و چشم پوشی از هزینه های تحصیلی هستند. هزینه زندگی در ایتالیا هم به میزان ای که ممکن است انتظار داشته باشید، بالا نیست و سالانه نزدیک به 12000 تا 18000 یورو (12760 تا 19145 دلار آمریکا) را شامل می گردد. میلان در رتبه بندی بنیاد QS از برترین شهرهای دانشجویی دنیا در رتبه سی و هشتم و رم، مرکز ایتالیا، در رتبه شصت و یکم واقع شده است.

تحصیل مقرون به صرفه در اسپانیا

مانند دانشجویان اسپانیایی، دانشجویان اروپایی نیز نباید شهریه های تحصیلی بالایی در این کشور بپردازند. در عین حال دانشجویان بین المللی می توانند با پرداخت هزینه 680 تا 1400 یورو (720 تا 1500 دلار آمریکا) در سال، در دانشگاه های دولتی اسپانیا تحصیل نمایند. شهریه ها بر پایه واحدهای درسی دریافت می شوند و ممکن است در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا افزایش پیدا نمایند. برای زندگی در اسپانیا باید سالانه بین 10800 تا 13200 یورو (11500 تا 14050 دلار آمریکا) هزینه کنید. مادرید و بارسلونا در رتبه بندی بنیاد QS از برترین شهرهای دانشجویی 2016، به ترتیب در رده های بیست و دوم و سی ام قرار دارند.

کشورهای دیگری که می توانید در آن ها رایگان (یا با هزینه اندک) تحصیل کنید در ادامه اشاره شده اند.

تحصیل مقرون به صرفه در آرژانتین

درحالی که دانشگاه های آرژانتین برای دانشجویان این کشور سراسر رایگان است، دانشجویان بین المللی باید بهایی جزئی برای ورود به دانشگاه های دولتی آرژانتین پرداخت نمایند. از سوی دیگر، شهریه موسسه های خصوصی آرژانتینی ممکن است سالانه تا 5000 دلار آمریکا برسد. در رتبه بندی موسسه QS از برترین شهرهای دانشجویی 2016، بوئنوس آیرس، مرکز آرژانتین، در رتبه سی و دوم واقع شده است.

تحصیل مقرون به صرفه در هند

در هند، دانشجویان بین المللی به طور معمول شهریه ای بیشتر از 7300 دلار آمریکا در سال نخواهند پرداخت، هرچند که شهریه دانشگاه های خصوصی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ممکن است بیشتر باشد. هزینه های زندگی در هند برای بیشتر دانشجویان بسیار وسوسه انگیز است. بر پایه آمار Numbeo شاخص قیمت کاربر در این کشور تا 187٪ و قیمت کرایه خانه تا 373٪ از کشور انگلستان کمتر است. روی هم رفته، شما می توانید با مبلغ کمی نزدیک به 500 دلار آمریکا به سادگی در این کشور زندگی کنید.

تحصیل مقرون به صرفه در تایوان

در تایوان، در برابر شهریه کمی که می پردازید، خدمات تحصیلی ارزشمندی در برترین دانشگاه های دولتی دریافت خواهید کرد. برای نمونه، دانشگاه ملی تایوان (NTU)، برترین دانشگاه این کشور که در رتبه بندی موسسه QS از دانشگاه های دنیا در سال 2016 رتبه شصت و هشتم را به خود اختصاص داده، در سال گذشته تنها 100920 تا 124200 دلار تایوان (3175 تا 3900 دلار آمریکا) را به عنوان شهریه از دانشجویان مقطع کارشناسی خود دریافت نموده است. شهر تایپه تایوان، در جایگاه بیست و سوم رتبه بندی موسسه QS از برترین شهرهای دانشجویی 2016 و در رتبه پنجم شهرهای مقرون به صرفه برای دانشجویان واقع شده است.

منبع: کجارو / topuniversities.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10522

به "تحصیل رایگان یا مقرون به صرفه در کدام کشورها امکان پذیر است؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل رایگان یا مقرون به صرفه در کدام کشورها امکان پذیر است؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید