هشدار جدی محققان به افراد کم خواب

به گزارش هیو بلاگ، محققان با تکیه بر داده های به دست آمده از یک مطالعه به افرادی که کم خواب هستند و خواب کافی شبانه ندارند، هشدار دادند.

هشدار جدی محققان به افراد کم خواب

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، داده های به دست آمده از تازه ترین پژوهش ها نشان می دهد خوابیدن کمتر از چهار ساعت در شب می تواند باعث ایجاد چربی خطرناک در پوشش اندام های فرد گردد و به طور بالقوه باعث مسائل قلبی و کلیوی گردد.

این مطالعه نشان می دهد خوابیدن کمتر از چهار ساعت در هر شب می تواند باعث افزایش وزن و ایجاد چربی های احشایی خطرناک گردد. تأثیرات سلول های چربی در بدن بیش از ذخیره انرژی است. این سلول ها در فراوری ترکیبات و هورمون های التهابی نقش دارند. سلول هایِ چربیِ احشایی فعالیت بسیار بالایی دارند و هورمون های التهابی فراوری می نمایند. این هورمون ها در گذر زمان ممکن است موجب بروز التهابات درازمدت و افزایش بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی شوند. چربی های احشایی بعلاوه با دیابت نوع 2 و سایر بیماری ها نیز مرتبط است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متدحه هشدار می دهد، از هر 3 نفر یک نفر به مقدار کافی نمی خوابد و همین زمینه بروز بیماری های مختلف را فراهم می نماید. عادات بد خواب نه تنها ممکن است فرد را در طول روز خسته کند، بلکه می تواند سلامتی او را نیز به خطر بیندازد.

محققان در کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا، دریافتند افرادی که کمتر از چهار ساعت در شب می خوابند، در معرض خطر افزایش چربی های مضر روی اندام هایشان هستند.

کمبود خواب می تواند باعث گردد افرادی که نسبتاً سالم هستند، چربی احشایی در شکم ایجاد نمایند که در نهایت می تواند به مرور زمان مسائلی برای قلب و سایر اندام های بدن ایجاد کند.

وینرد سامرز، محقق این مطالعه می گوید: یافته های ما نشان می دهد که خواب کوتاه، حتی در افراد جوان، سالم و نسبتاً لاغر، با افزایش کالری دریافتی، افزایش بسیار اندک وزن و افزایش قابل توجهی در تجمع چربی در داخل شکم مرتبط است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11254

به "هشدار جدی محققان به افراد کم خواب" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار جدی محققان به افراد کم خواب" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی محققان به افراد کم خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید