نکاتی که باید در طراحی و ساخت باغ ویلا به آن توجه کنید

به گزارش هیو بلاگ، زندگی شهرنشینی در کنار مزیت هایش مشکلاتی را نیز به همراه آورده است. ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، شلوغی و ازدحام و ... همه و همه سبب شده که افراد دچار افسردگی و کسالت شده و برای فرار از روزمرگی، تفریح و استراحت به طبیعت پناه ببرند.

نکاتی که باید در طراحی و ساخت باغ ویلا به آن توجه کنید

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، زندگی شهرنشینی در کنار مزیت هایش مشکلاتی را نیز به همراه آورده است. ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، شلوغی و ازدحام و ... همه و همه سبب شده که افراد دچار افسردگی و کسالت شده و برای فرار از روزمرگی، تفریح و استراحت به طبیعت پناه ببرند. از این رو اکثرا ترجیح می دهند که در آخر هفته ها و روزهای تعطیل از هیاهوی شهر فاصله گرفته و در محیطی دنج و ساکت و دارای آب و هوای مطبوع و پاکیزه اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری نمایند. باغ ویلاهایی که در اطراف شهرهای شلوغ و در مناطق ییلاقی واقع شده اند، یکی از بهترین گزینه ها برای ساکنان شهرهای شلوغ و پرجمعیت هستند.

باغ ویلا چیست؟

همان طور که از نام آن نیز پیدا است، باغ ویلا به ساختمان ویلایی گفته می گردد که در محوطه یک باغ بنا شده است. در باغ ویلا فضای سبزی که ویلا در آن ساخته شده است اهمیت ویژه ای دارد و باید به آن رسیدگی کرد. ویلایی که در این باغ بنا می گردد ساختمانی مجلل با امکانات ویژه است که در دل باغی سرسبز با درختان میوه قرار گرفته است. این ساختمان از هر چهار طرف قابل رویت است و طراحی آن با خانه های شهری و آپارتمانی تفاوت های بسیاری دارد.

مراحل ساخت و طراحی باغ ویلا

پیش از آن که نسبت به طراحی و ساخت ویلا اقدام کنید ابتدا باید بدانید که می خواهید ویلایتان از لحاظ معماری چه شکل و ساختاری داشته باشد؛ سپس طرح مورد نظر خود را به کارشناسان این حوزه نشان داده و با آن ها مشورت کنید. همچنین باید برآوردی از هزینه ها داشته باشید و طرح و نقشه مد نظر خود را متناسب با بودجه ای که دارید، مشخص کنید.

به طور کی می توان مراحل ساخت و طراحی باغ ویلا را به پنج بخش خرید زمین، اخذ جواز ساخت، فرآیند و مراحل ساخت و ساز، هزینه های ساخت و ساز و هزینه های جانبی تقسیم بندی کرد.

خرید زمین اولین و مهم ترین قدم برای ساخت ویلا به شمار می رود. بسته به این که می خواهد ویلای شما در چه منطقه ای باشد، باید به جست و جوی زمین مناسب در منطقه دلخواه خود بپردازید. بدیهی است که قیمت زمین در شهرهای مختلف متفاوت بوده و بسته به این که قصد ساخت ویلا در منطقه ساحلی، جنگلی یا کوهستانی را داریدف باید هزینه متفاوتی را برای خرید زمین بپردازید. بنابراین باید ابتدا هزینه های ساخت را برآورد نموده و سپس متناسب با آن، بخشی از بودجه تان را به خرید زمین برای ساخت ویلا اختصاص دهید. این نکته را نیز نباید فراموش کنید که زمین خریداری شده باید حتما مجوزهای لازم را داشته و کاربری آن مغایرتی با ساخت ویلا نداشته باشد یا در منطقه حفاظت شده نبوده و ساخت ویلا در آن جا غیر قانونی نباشد. انشعابات آب، برق، گاز و تلفن از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه کنید.

مرحله بعدی ساخت ویلا، اخذ جواز ساخت و ساز از شهرداری است. این مرحله نیز هزینه هایی داشته و از آن جایی که فرایند دریافت مجوز زمان بر است پیشنهاد می کنیم که به سراغ زمین های دارای مجوز بروید. همچنین در این مرحله باید نقشه ویلای خود را نیز برای اخذ جواز به شهرداری ارائه دهید و هزینه های مربوط به عوارض نوسازی، تهیه نقشه رسمی، مالیت و ... را پرداخت کنید.

فرآیند ساخت ویلا شامل چند مرحله بوده که در ادامه به آن می پردازیم:

سفت کاری: این مرحله شامل خاک برداری، فونداسیو، اسکلت، دیوارچینی و تعبیه قسمت های فلزی چون پنجره ها و درب ها می باشد.

نازک کاری: این مرحله تمام فعالیت های مرتبط با طراحی داخلی، از بعد از دیوارچینی تا نصب کابینت را در بر می گیرد.

تاسیسات برقی: از لوله کشی و داکت گذاری تا نصب کلید و پریز، آیفون، دتکتورها و تابلوهای برق در این مرحله انجام می شوند.

تاسیسات مکانیکی: این مرحله از آغاز لوله کشی تا انتها نصب لوازم بهداشتی مانند توالت فرنگی و ایرانی و وسایل سرمایشی و گرمایشی چون کولر، آبگرمکن، رادیاتور و اسپیلت را شامل می گردد.

هزینه های ساخت و ساز شامل کلیه هزینه هایی است که برای خرید مصالح و تجهیزات و ساخت ویلا صرف می گردد. این هزینه ها بر اساس هر متر مربع از سازه محاسبه شده و در شهرهای مختلف متفاوت است. همچنین با توجه به تغییرات بازار مصالح، متغیر خواهد بود.

هزینه های جانبی شامل هزینه های اخذ مجوز، هزینه ساخت و نصب کابینت ها، محوطه سازی، نقاشی، خرید و نصب تاسیسات و وسایل سرمایشی و گرمایشی، نصب حفاظ برای افزایش امنیت ویلا و ... می گردد. همچنین اگر تمایل به ساخت استخر یا روف گاردن در ویلای خود دارید باید بودجه جداگانه ای برای آن در نظر بگیرید.

در آخر پیشنهاد می گردد که برای برآورد هزینه های ساخت ویلا از چند پیمانکار و معمار استعلام قیمت گرفته و بهترین گروه مهندسین مشاور را برای اجرای عملیات ساخت و ساز انتخاب کنید که ضمن ارائه بالاترین کیفیت، هزینه مناسب و معقولی را برای ساخت ویلای مورد نظر خود بپردازید. مجموعه مهندسی ویرا طرح اسپرلوس مفتخر است با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه طراحی و اجرای مجتمع های مسکونی، دکوراسیون داخلی، ویلا و باغ ویلا شما را در راستا ساخت ویلا همراهی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4031

به "نکاتی که باید در طراحی و ساخت باغ ویلا به آن توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید در طراحی و ساخت باغ ویلا به آن توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید