نقد فیلم فرانس (France)

به گزارش هیو بلاگ، فرانس آخرین فیلم برونو دامونت است که کارنامه فیلمسازی منحصر به فردی دارد. مجموعۀ کار های او شیوه های مختلفی از داستان گویی دارند به طوری که نمی گردد آن ها را در قالب یک ژانر جا داد. از فیلم های زندگینامه ای مثل زندگی مسیح یا ژانت؛ کودکی ژاندارک گرفته تا یک کمدی جنایی مثل خلیج اسلاک در کارنامۀ او پیدا می گردد.

نقد فیلم فرانس (France)

به گزارش خبرنگاران؛ فیلم فرانس روایت احوالات یک خبرنگار به نام فرانس (لیا سیدو) است که شخصیتی جاه طلب و پیگیر دارد و کارش را با قدرت و کنترل کامل انجام می دهد؛ و البته این به مذاق همسر و همکارانش چندان خوش نمی آید.

یک روز او در یک تصادف جزئی، با ماشین به یک موتورسوار می زند. درحالیکه او با خلوص نیت می خواهد هر کاری از دستش برمی آید برای موتورسوار و خانواده اش انجام بدهد، کار های او باعث می گردد از جایگاهی که داشته نزول کند؛ چون نمی خواهد آن کار هایی را بکند که همکارانش، همسرش و کارفرمایانش از او انتظار دارند.

فیلم فرانس ترکیبی از هجو رسانه ای و کمدی سیال است که با یک طرح داستانی روشن و مفرح تکمیل شده است. صحنۀ گزارش دادن فرانس در لباس جنگی در حالیکه می خواهد موضوعی با حال و هوای متفاوت را گزارش کند، نمونه ای از هجویه های مجذوب کننده این فیلم در خصوص رسانه هاست.

ماجرا هایی که برای فرانس پیش می آید مثل یک جور سفر دن کیشوتی است که در طی آن او سعی می نماید معنایی برای شغل خودش پیدا کند. اما با وجود همۀ تلاش های مختلفی که می نماید، در آخر انگار باز به سر جای اولش برگشته است.

با اینکه حال و هوای فیلم چندین بار تغییر می نماید، خط داستانی فیلم به عنوان مهم ترین عنصر فیلم ثابت باقی می ماند. بازی سیدوکس از نقاط قوت فیلم است؛ او نقش اصلی فیلم را خیلی خوب و با مهارت عاطفی بالا ایفا می نماید. او با اینکه مجبور است خود را با تغییرات سریع حال و هوای فیلم منطبق کند، اما نقش خود را بسیار باورپذیر از کار درآورده است. موسیقی فیلم هم به تقویت آن یاری زیادی نموده است.

فیلم فرانس فیلمی قابل توصیه است که می تواند ذوق مخاطب عام را راضی کند. این فیلم قطعا یکی از آثار مجذوب کننده و منحصر به فرد برونو دامونت است که همۀ حساسیت های فیلمسازی خود را در آن به کار گرفته است.

  • کارگردان و فیلمنامه نویس: برونو دامونت (Bruno Dumont)؛
  • بازیگران: لیا سیدو (Lea Seydoux)، بلانش گاردین (Blanche Gardin)، بنجامین بیولای (Benjamin Biolay)، و دیگران.
  • امتیاز: 5.8/10

منبع: theaureview.com

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10319

به "نقد فیلم فرانس (France)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد فیلم فرانس (France)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید