نظارت ضعیف وزارت صمت عامل نوسان قیمت مصالح ساختمانى

به گزارش هیو بلاگ، کارشناس بازار سرمایه گفت: ضعف شدید نظارتى وزارت صمت طى ماه هاى اخیر باعث عرضه کم انواع محصولات فولادی در بورس کالا شده است.

نظارت ضعیف وزارت صمت عامل نوسان قیمت مصالح ساختمانى

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری میزان؛ فردین آقابزرگى با اشاره به اقدامات اشتباه و ضعف شدید نظارتى وزارت صمت طى ماه هاى اخیر گفت: متاسفانه دخالتهاى بی مورد و غیرکارشناسى وزارت صمت در قیمت انواع محصولات فولادی باعث شده تا انگیزه شرکت هاى فولادى برای عرضه هاى پرحجم و مستمر در بورس کالا کاهش یابد و امروز برخى افراد بدون ریشه یابى مشکل نوسان قیمت مصالح ساختمانى از بستر معامله به عنوان مشکل کار سخن مى گویند! در شرایطى که عرضه کم به همراه تقاضاى بالاى خرید که بازهم از سوى وزارت صمت مدیریت مى گردد عامل اصلى نوسانات قیمت است.

وی گفت: شرکت های فولادی خواستار عرضه در بورس کالا هستند؛ بورسی که شفافیت معاملات را بالا برده است، اما دخالت هاى ناصحیح وزارت صمت باعث کاهش عرضه ها شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: فولادسازان به دلیل دستور وزارت صمت تنها بخشی از تولیدات خود را در بورس کالا عرضه مى نمایند که این مساله مسائل بسیاری ایجاد نموده است.

آقابزرگی با اشاره به اینکه مدام از وزارت صمت می شنویم که باید کل فولاد در بورس کالا عرضه گردد، اما دستورات همین وزارت خانه مانع از اجراى این هدف شده است، گفت: برای اینکه معاملات محصولات فولادی در بورس کالا بتواند انتظارات را برآورده کند، باید همه شرکت ها مکلف شوند تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه نمایند و این بازار تنها مکانی باشد که فولاد در آن عرضه می گردد.

وی بر لزوم جلوگیرى از قیمت گذارى دستورى در بورس کالا تاکید نمود و اضافه کرد: اگر قیمت گذاری دستوری که تا به امروز باعث شده عرضه فولاد در بورس کالا با افت و خیز های زیادی همراه باشد، کنار گذاشته گردد و قیمت ها در یک فضای رقابتی و براساس مکانیزم عرضه و تفاضا تعیین گردد به دلیل رشد انگیزه به عرضه کامل فولاد کشور در بورس، شاهد تعادل بازار و حمایت همزمان از تولیدنماینده و مصرف نماینده خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وقتی محصولات فولادی به طور کامل در بورس کالا عرضه می گردد، قیمت براى همگان و هویت خریداران براى نهادهاى نظارتى تعیین است، گفت: در این صورت کاملا شفاف مى گردد که آیا فولاد به صاحبان صنایع رسیده است یا خیر؛ اما با عرضه بخشى از فولاد در بازار سنتى به دو نرخى شدن بازار، رانت و دلالی دامن زده ایم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5192

به "نظارت ضعیف وزارت صمت عامل نوسان قیمت مصالح ساختمانى" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت ضعیف وزارت صمت عامل نوسان قیمت مصالح ساختمانى"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید