مصر از بیم کرونا، نظامیان خود را از لیبی خارج می نماید

به گزارش هیو بلاگ، بعضی منابع مصری گزارش دادند که این کشور به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا، در حال خارج کردن نظامیان خود از لیبی است.

مصر از بیم کرونا، نظامیان خود را از لیبی خارج می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع مصری ویژه گزارش دادند که عملیات خارج کردن نظامیان این کشور از لیبی از اواخر هفته گذشته همزمان با انتشار اخباری درباره شیوع ویروس کرونا در اراضی لیبی، شروع شده است.

نظامیان مصری در کنار نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر در حال جنگ با نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در غرب لیبی بودند.

وبگاه العربی الجدید به نقل از این منابع گزارش داد که دو هواپیمای جنگی مصری تعدادی از نظامیان مصری را طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته از خاک لیبی به پایگاه نظامی محمد نجیب منتقل نموده و همه آن ها را به مدت 14 روز در قرنطینه قرار داده اند.

این منابع گفتند که نیروهای مسلح مصر مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی و مواد ضدعفونی نماینده به مناطق شرق لیبی ارسال نموده اند.

بر اساس این گزارش، همزمان با خروج نظامیان مصری از محورهای جنگی لیبی، شمار زیادی از نظامیان دو کشور سودان و سودان جنوبی طی هفته گذشته به لیبی منتقل شدند.

بعضی منابع خاص نیز گفتند که سرلشگر عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر هفته گذشته در سفری به سودان و سودان جنوبی حامل پیامی از جانب عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای سران دو کشور گردد.

سرلشگر کامل در سفر به این کشورها با فرماندهان گروه های مسلح در سودان جنوبی و محمد حمدان دقلو (حمیدتی) رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع ملاقات کرد.

به گفته این منابع، در این نشست ها توافق شد که شمار زیادی از جنگجویان حرفه ای به مدت چهار ماه به لیبی منتقل شوند.

از سوی دیگر سازمان بهداشت دنیای نیز همانند هیأت سازمان ملل در لیبی از طرف های درگیر در این کشور خواست تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، درگیری ها را متوقف نمایند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل 2019 حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت السراج را شروع نموده اند و در کوشش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز پیروز نشده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2528

به "مصر از بیم کرونا، نظامیان خود را از لیبی خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر از بیم کرونا، نظامیان خود را از لیبی خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید